بخش‌هایی از یادداشت عادل فردوسی‌پور/ چرا می‌گویم قرعه تیم ملی خوب است؟

عادل فردوسی پور برای شماره جدید هفته نامه تماشاگران امروز یادداشتی درباره گروه تیم ملی فوتبال نوشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

کره‌جنوبی یا ژاپن؟ قطعا کره قرعه بهتری است. با کره‌جنوبی در این سال‌ها چند بار بازی کرده‌ایم و برده‌ایم. بازی ازبکستان هم به نسب بازی با عربستان حداقل تنش کمتری دارد. بین قطر و عراق شاید بهتر بود با عراق همگروه می‌شدیم، البته فکر نمی‌کنم تفاوت‌شان زیاد باشد، ولی من شخصا عراق را ترجیح می‌دادم. چین هم در مقایسه با امارات تیم راحت‌تری است. امارات اگر کیفیت جام‌ملت‌ها را داشته باشد، تیم خوبی خواهد بود. بین سوریه و تایلند هم سوریه را ترجیح می دادم. تایلند دور است و سوریه هم به خاطر مشکلات داخلی‌اش، شرایط طبیعی ندارد.
❎ من فکر می‌کنم اگر در گروه B می‌افتادیم، شانس صعودمان کمتر بود. چون ژاپن در هر شرایطی صعود می‌کند. یعنی بقیه تیم‌های گروه برای یک سهمیه باید بجنگند. تقریبا همین شرایط را استرالیا هم دارد. یعنی از الان می‌شود پیش بینی کرد که ژاپن و استرالیا مشکل زیادی برای صعود نداشته باشند.
❎ همگروهی با کره یک ایراد هم دارد. اگر در گروه B بودیم، تقریبا مطمئن بودیم که ژاپن بقیه تیم‌های گروه را می‌برد و شانس زیادی برای‌شان نمی‌گذارد. ولی در مورد کره مطمئن نیستیم که مثلا به ازبکستان و چین و قطر امتیاز ندهد. همین باعث می‌شود صعود از این گروه پیچیده شود. یعنی ممکن است غیر از ایران و کره‌جنوبی بقیه تیم‌های گروه هم بتوانند امتیاز خوب جمع کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.