​اسلام آباد: قدردان رویکرد ایران درخصوص امنیت پاکستان هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن قدردانی از رویکرد ایران درخصوص امنیت پاکستان، گفت: اینکه این کشور دوست و همسایه تاکید دارد که امنیت پاکستان را امنیت خود و امنیت ایران را هم امنیت پاکستان می داند، برای ما کافی است و همین نکته، دربر گیرنده نکات بسیار مهمی است.

'نفیس زکریا' روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین تحولات و تحقیقات مربوط به دستگیری کلبوشن یاداو، تبعه هندی که پاکستان ادعا می کند برای جاسوسی از طریق مرز ایران وارد ایالت بلوچستان شده است، گفت: درخواستی در این باره این موضوع به ایران فرستاده بودیم اما موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ایران اطمینان داده است که هرگز اجازه نمی دهد از این سرزمین اقدامی علیه پاکستان انجام شود و همچنین تاکید کرده است که امنیت پاکستان امنیت ایران است و امنیت ایران هم امنیت پاکستان. همین رویکرد ایران برای ما کافی است و اشاره به نکات بسیار مهمی دارد.
این سخنگوی همچنین روابط کشورش و جمهوری اسلامی ایران را بسیار دوستانه توصیف کرد و گفت: لغو تحریم ها علیه ایران، زمینه های جدید همکاری میان دو کشور ایجاد کرده است و دو همسایه درحال بررسی راه های مطلوب ترین استفاده ممکن از این فرصت ارزشمند هستند.
'همواره اعلام کرده ایم که ایران کشور دوست و همسایه ما است و روابطی تاریخی، بسیار صمیمی و دوستانه با این همسایه داریم. ایران و پاکستان از همکاری های نزدیک در زمینه های مختلف بهره می برند.'
وی افزود: دو کشور همواره احترام بالایی به روابط متقابل قائل بوده اند و خود را متعهد به حفظ وتقویت این مناسبات می دانند. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زمان تحویل دادن عبدالستار ریگی به نهادهای ذیربط ایران فرا نرسیده است، گفت که اطلاعات جدیدی در این زمینه ندارد و باید این موضوع را بررسی کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.