کمیسیون روابط خارجی مجلس اسپانیا به رسمیت شناختن دولت فلسطین را رد کرد

کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان اسپانیا امروز (پنجشنبه) دو پیشنهاد که در آن از دولت این کشور تقاضا شده بود که به طور یک طرفه و بی قید و شرط ، دولت فلسطین و جمهوریی کوزوو را به رسمیت بشناسد، رد کرد.

کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان اسپانیا با ۲۱ رای مخالف، ۱۰ رای موافق و ۱۱ رای ممتنع، پیشنهاد ارائه شده از سوی احزاب «پودموس»، «ان کومو پودم» ایالت کاتالونیا و «ان ماره آ» ایالت گالیسیا که از دولت اسپانیا خواسته بودند که به طور یکطرفه و بدون قید و شرط ، دولت و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، رد کرد.

به گفته حزب پودموس، کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان اسپانیا اعلام کرده که در حال حاضر، یک چشم انداز صلح که موجب ایجاد دولت و کشور فلسطین شود، وجود ندارد.
این حزب اسپانیایی اعلام کرده، تنها چشم اندازی که ملت فلسطین دارد، اشغال نظامی و استعمار شهرک های جدید است و به همین خاطر، به رسمیت شناختن دولت فلسطین به ایجاد یک برابری حقوقی بین طرفین در مذاکرات احتمالی صلح کمک و اجازه تاکید تعهد اسپانیا با قوانین بین المللی و با راه حل دو دولت مستقل را می دهد.
از سوی دیگر، کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان اسپانیا همچنین با پیشنهاد به رسمیت شناختن بین المللی جمهوری کوزوو که از سوی حزب «چپ جمهوری خواه» کاتالونیا ارائه شد، مخالفت کرد.
این طرح که ۳۰ رای مخالف و ۱۲ رای موافق کسب کرد، از دولت اسپانیا می خواست که در اولین فرصت ممکن، روابط دیپلماتیک با جمهوری کوزوو را آغاز کند.
این حزب همچنین در چارچوب شورای اتحادیه اروپا، تقاضای تصویب پیشنهاد قانونی طرح اقدام برای آزادسازی ویزا برای شهروندان کوزوو را ارایه داد که آنها بتوانند آزادانه و به مدت ۳ ماه به اسپانیا و اتحادیه اروپا سفر کنند، که این مساله هم رد شد.
افزون بر آن، حزب مذکور از دولت اسپانیا تقاضا کرده بود که در چارچوب سازمان ملل، برای الحاق کوزوو به این سازمان بین المللی و دیگر نهادهای سازمان ملل تلاش کند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.