دلیل جان باختن گردشگر فرانسوی در ابیانه نطنز چیست؟

فرماندار نطنز از جان باختن یک گردشگر فرانسوی بر اثر حمله قلبی در روستای تاریخی ابیانه از توابع این شهرستان خبر داد.

یوسف حسنی اظهار کرد: «ژاک توزو» ۷۳ ساله، معلم بازنشسته به همراه یک گروه ۲۰ نفره از گردشگران فرانسوی بعد از ظهر امروز برای دیدن آثار تاریخی ابیانه وارد این روستا شده بود.
وی گفت: «توزو» که همسر و برادرش نیز وی را همراهی می کردند هنگام دیدن از امامزاده یحیی و عیسی (ع) روستای ابیانه دچار حمله قلبی شد.
فرماندار نطنز افزود: پس از اطلاع از حادثه بلافاصه آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی به محل اعزام و وی را به بیمارستان خاتم انبیا نطنز انتقال دادند.
به گفته وی تلاشها و اقدامات اولیه درمانی تکنسینهای مرکز فوریتهای پزشکی بر روی این بیمارموثر واقع نشد.
حسنی تصریح کرد: همراهان این گردشگر فرانسوی از همکاری و حس انساندوستی ایرانی ها به ویژه کارکنان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی برای نجات این تبعه خارجی تقدیر و تشکر کردند.
فرماندار نطنز همچنین یادآور شد: مقدمات انتقال جسد این گردشگر فرانسوی برای انتقال به فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) هم اکنون در حال انجام است.
به گفته دهدار روستای ابیانه بیش از ۳۰۰ نفر گردشگر خارجی در هفته جاری برای دیدن از آثار تاریخی وارد این روستا شده اند.
محمد عادلی گفت: بیش از ۱۳۶ هزار گردشگر داخلی و خارجی در تعطیلات نوروز ۹۵ از این روستا دیدن کردند.
ابیانه از توابع بخش مرکزی نطنز و در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غربی این شهرستان در دامنه کوه کرکس واقع شده است که در مرداد ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۸۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
مسجد جامع ابیانه با ۹۶۰ سال قدمت دارای منبر و محرابی چوبی با خط نوشته های کوفی، معماری بی نظیر، آب و طبیعت در بقعه امامزادگان یحیی و عیسی(ع)، مسجد حاجتگاه از دوره صفویه، آسیاب های بادی منتسب به دوران قبل از صفویه و قلعه پالاهومونه در بیرون از روستا با چشم انداز فضای معماری پلکانی ابیانه از کنار این قلعه از جمله آثار و ابنیه ارزشمند تاریخی این روستاست.
چهارطاقی آتشکده هارپاک، آب انبار ناره، مسجد پرزله متعلق به عصر ایلخانی، ساباط ها، حدود ۱۵۰ در چوبی ار جنس درخت گردو و چنار با قدمت ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساله و خانه های چهار صفه از دیگر شاخص های تاریخی روستای ابیانه است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.