​پیگیری‌های دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام برای کمک‌رسانی فوری به مردم مناطق سیل‌زده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پی بارندگی‌های بی سابقه در استان‌های جنوب غربی کشور، ضمن پیگیری این موضوع در تماس با استانداران و فرماندهان سپاه‌ سه استان لرستان، خوزستان و ایلام خواستار انجام اقدامات فوری برای مهار سیلاب‌ها و تسریع کمک‌رسانی به مردم شد.

رضایی همچنین در تماس با چیت‌چیان وزیر نیرو، آخرین وضعیت سیل استان‌های غرب و جنوب غربی کشور را بررسی کرد.
بنا به گزارش‌ها سیلی به حجم ۳هزار متر مکعب فردا بعد از ظهر به اهواز می‌رسد که در همین راستا محسن رضایی طی تماسی با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خوزستان، آمادگی کامل تمامی پاسداران و بسیجیان این منطقه را برای مقابله با خسارات این پدیده، خواستار شد.
به گفته وی، با توجه به اینکه این سیل بزرگ‌تر از سیل‌های پیشین است، مردم استان خوزستان باید مراقب اطراف رودخانه کارون باشند.
در عین حال، چیت‌چیان، وزیر نیرو، با ارائه گزارش تلفنی به دکتر رضایی، وضعیت سد دزفول را سالم گزارش کرد و گفت که هیچ نگرانی از بابت سد دزفول وجود ندارد و هرچند که ورودی آب به سد طی ساعات گذشته به ۸هزار متر مکعب بر ثانیه هم رسید، اما اکنون حجم آب کاهش یافته و به ۴هزار متر مکعب بر ثانیه رسیده است.
رضایی همچنین با برقراری تماس تلفنی با استاندار و فرمانده سپاه پاسداران ایلام، وضعیت سیل در این استان را نیز جویا شد که بر اساس گزارش‌های رسیده، سیل در جنوب استان و در منطقه دره‌شهر و دهلران اتفاق افتاده و به گفته مسئولان این استان، در ۴۸ ساعت به اندازه یک سال باران آمده است.
همچنین در تماس دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بازوند استاندار لرستان آخرین وضعیت سیل در این استان بررسی شد.
استاندار لرستان در این تماس با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات کمک‌رسانی در این استان گفت: سیل در استان لرستان خسارات شدیدی را بر شهر پل‌دختر وارد کرده و موجب قطع آب شرب مردم استان شده که با تلاش مسئولان منطقه تامین آب شرب برای مردم از طریق تانکرهای آب فراهم شده است.
بنا به آخرین گزارش‌ها از وضعیت سیل در این استان، در طی ۵۲ ساعت، ۱۵۰میلی‌متر باران باریده است که این اتفاق سبب ریزش کوه در مسیر راه‌آهن، مسدود شدن ریل و توقف عبور و مرور قطارها شده است.
بر پایه گزارش‌های رسیده به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۵۰۰ منزل مسکونی در شهرها و ۲۰۰۰ منزل در روستاهای استان لرستان دچار آب گرفتگی شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.