روابط صمیمی ایران و عمان با توجه به جایگاه استراتژیکی که در اختیار دارند، می‌تواند کمک شایانی به تقویت صلح، ثبات و توسعه منطقه کند

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران روابط ایران با عمان را دارای ریشه تاریخی و عمیق دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های خوب دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه در راستای منافع دو ملت و منطقه به خوبی استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر پنجشنبه به وقت محلی استانبول و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در دیدار «یحیی بن محفوظ المنذری» رئیس مجلس الدوله عمان، افزود: جمهوری اسلامی ایران و عمان در مسایل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی همواره در کنار و حامی یکدیگر بوده‌اند.
وی در ادامه گفت: عمان در میان همسایگان برای ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و مواضع خردمندانه این کشور در دوران ها و تحولات منطقه‌ای، قابل تقدیر است. 
رئیس‌ جمهوری اظهار داشت: روابط صمیمی و مثبت دو کشور با توجه به جایگاه استراتژیکی که در اختیار دارند، می‌تواند کمک شایانی به تقویت صلح، ثبات و توسعه منطقه کند. 
دکتر روحانی با مثبت ارزیابی کردن رایزنی‌ها و همکاری‌های ایران و عمان در موضوعات گوناگون گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط همه جانبه با عمان استوار است و در این راستا توافق‌ها و اسناد موجود میان دو کشور باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود. 
**هیچ مانعی در توسعه روابط دو کشور وجود ندارد
یحیی بن محفوظ المنذری رئیس مجلس الدوله عمان نیز در این دیدار روابط دو کشور را عمیق و صمیمی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان کشوری دوست، همسایه و صادق در کنار عمان بوده است و با عنایت به تأکیدات سلطان عمان هیچ مانعی در توسعه روابط دو کشور وجود ندارد. 
رئیس مجلس عمان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس کشورش از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می‌کنند، اظهار امیدواری کرد با گسترش روابط و ارتباط مقامات و مسئولان دو کشور بتوانیم از ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط تهران – مسقط استفاده کنیم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.