آشنایی با گروه ششم یورو ۲۰۲۰

در گروه ششم رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۰، تیم‌های فرانسه، پرتغال، آلمان و مجارستان حضور دارند.

شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های اروپا از ۲۱ خرداد می شود و ۲۴ تیم حاضر در این مسابقات باید با یکدیگر رقابت جذابی را داشته باشند. در این گزارش به معرفی تیم های حاضر در گروه ۶ خواهیم پرداخت.

در این گروه که به گروه مرگ هم معروف است تیم‌های آلمان، فرانسه، پرتغال و مجارستان حضور دارند. در ادامه به بررسی وضعیت این تیم‌ها خواهیم پرداخت.

مجارستان: شاید لقب بدشانس‌ترین تیم را شاید بتوان به مجارستان اعطا کرد. تیمی که در میان سه مدعی قهرمانی باید رقابت کند. مجارستان با هدایت مارکو روسی ایتالیایی برای صعود به یورو ۲۰۲۰ کار سختی داشت. آنها با چهار برد و چهار باخت در گروه خود چهارم شدند اما به خاطر نمایشی که در لیگ ملت‌های اروپا داشتند به پلی‌آف رسیدند. در آنجا جادوگران تیم‌های بلغارستان و ایسلند را به ترتیب با نتایج ۳-۱ و ۲-۱ از پیش رو برداشتند و به دور گروهی جام ملت‌های صعود کردند.

بعد از سال‌های ۱۹۶۴، ۱۹۷۲ و ۲۰۱۶، این چهارمین حضور مجارستان در جام ملت‌های اروپا است. آنها در دوره قبل به یک هشتم نهایی رسیدند ولی در این مرحله حذف شدند. حالا باید دید این تیم می‌تواند از چنین گروه سختی عبور کند یا خیر.

در ترکیب مجارستان بازیکنان شناخته شده‌ای چون پیتر گولاچی و آدام زالای بازی می‌کنند که به ترتیب در لایپزیش و ماینز عضویت دارند.

پرتغال: اما قهرمان دوره قبل. پرتغالی که بازهم با هدایت فرناندو سانتوز به مسابقات یورو آمده اما از پنج سال قبل به مراتب پرمهره‌تر و قدرتمندتر شده است. این تیم در سال ۲۰۱۶ بدون برد و با سه تساوی به دور دوم رسید ولی در پایان عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در این دوره پرتغال برای صعود نتوانست سرگروه شود و پس از اوکراین با ۱۷ امتیاز دوم شد و مجوز حضور در دور نهایی را به دست آورد تا هشتمین حضورش را تجربه کند. پرتغال در پنج دوره اخیر، چهار بار حداقل به نیمه نهایی رسیده و ۲ بار در فینال حاضر شده است.

حالا به جز کریس رونالدو که با ۹ گل در میشل پلاتینی بهترین گلزن تاریخ یورو است ستاره‌هایی چون روبن دیاز، برونو فرناندز، برناردو سیلوا، ژوآئو فلیکس و … نقش آفرینی می‌کنند و باید دید چه ستاره‌هایی از ترکیب اصلی دور خواهند ماند.

فرانسه: به قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ و نایب قهرمان یورو ۲۰۱۶ می‌رسیم. شاید پرمهره‌ترین تیم مسابقات که با انبوهی از ستاره به یورو ۲۰۲۰ قدم گذاشته تا بتواند با ثبت سومین قهرمانی در کنار اسپانیا و آلمان قرار بگیرد.

فرانسه با هدایت دیدیه دشامپ در هر پست ۲ بازیکن خوب دارد و بسیار غنی است. آنها برای صعود به این مسابقات و ثبت دهمین حضورشان، هشت برد، یک تساوی و یک باخت را دشت کردند و در گروه هشت بالاتر از ترکیه با ۲۵ امتیاز سرگروه شدند.

در ترکیب این تیم ستاره‌های بزرگی چون آنتوان گریزمن، کریم بنزما، کیلین امباپه، پل پوگبا، انگولو کانته و … حضور دارند. شاید سخت‌ترین کار دنیا انتخاب ۱۱ نفر از بین ستاره‌های فرانسه برای حضور در ترکیب اصلی است.

آلمان: و آلمان. پرافتخارترین تیم جام ملت‌های اروپا با بیشترین حضور، بیشترین قهرمانی، بیشترین حضور در فینال، بیشترین گل زده، بیشترین برد و …

ژرمن‌ها اما اوضاع خوبی را با یواخیم لو ۶۱ ساله ندارند. سرمربی‌ای که قرار است بعد از پایان مسابقات جای خود را به هانسی فلیک بدهد. باخت‌های متوالی در چند ماه اخیر لو را بر آن داشت تا دوباره متس هوملز و توماس مولر را به تیم ملی بازگرداند. مارک آندره تراشتگن و مارکو رویس هم مسابقات را از دست دادند. با این وجود نفراتی چون سرژ گنبری، لئون گورتزکا، تیمو ورنر، لروی سانه، ایلکای گوندوغان و … همچنان در ترکیب مانشافت حضور دارند. آلمان‌ بارها در تورنمنت‌های بزرگ علیرغم آمادگی قبلی توانسته بهترین نتایج را به دست بیاورد. آنها به هیچ وجه دوست ندارند بار دیگر مانند جام جهانی ۲۰۱۸ در دور گروهی از مسابقات کنار بروند.

برنامه بازی‌های گروه ششم به قرار زیر است:

هفته اول:

مجارستان – پرتغال

فرانسه – آلمان

هفته دوم:

مجارستان – فرانسه

آلمان – پرتغال

هفته سوم:

پرتغال – فرانسه

آلمان – مجارستان

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.