بازتاب شهادت شیخ النمر و بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های آلمان

رسانه های آلمان اعدام شیخ باقر النمر و 46 تن از شیعیان را از سوی عربستان سعودی و نیز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این باره بازتاب دادند و به ارزیابی پیامدهای آن پرداختند.

به گزارش از برلین، «بیلد» پرتیرازترین روزنامه آلمان روز یک شنبه اظهارات رهبر معظم انقلاب در واکنش به اعدام رهبر شیعیان عربستان سعودی را منعکس کرد و نوشت که آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نسبت به «انتقام الهی» هشدار داده است.
این روزنامه به نقل از رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشت:« بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت. این عالمِ مظلوم، نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.»
در همین رابطه خبرگزاری آلمان نیز با پوشش وسیع خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر نوشت که رهبر جمهوری اسلامی ایران عربستان سعودی را با «انتقام الهی» تهدید کرد.
«ولت» یکی دیگر از روزنامه های پرتیراژ آلمان هم با اشاره به انتقاد صریح رهبر جمهوری اسلامی ایران از عربستان سعودی نوشت که این اعدام ها موجب تشدید تنش بین تهران و ریاض شده است.
این روزنامه همچنین افزود که رهبر جمهوری اسلامی ایران از سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی که خون بی گناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمین می ریزد، شدیداً انتقاد کرد.
نشریه آلمانی اشپیگل نیز در پایگاه اینترنتی خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت که پیرو مناقشه بر سر اعدام شیخ النمر، لحن ریاض و تهران تشدید یافته و در سطح جهانی نیز نگرانی درباره تنش در منطقه خلیج فارس افزایش یافته است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.