رشد 10 پله ای شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(یکشنبه) بازار سرمایه، با 10 واحد رشد در ارتفاع 61 هزار و 710 واحدی ایستاد.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه 615 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 113 میلیارد تومان در 43 هزار نوبت داد و ستد شد. 
بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی همراه ، فولاد، وپاسار و وبشهر رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی وغدیر، مبین و وبملت با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بودند. 
در معاملات امروز شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) سه واحد، شاخص کل (هم وزن) 61 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 51 واحد، آزاد شناور61 واحد و شاخص بازار دوم 193 واحد رشد کردند در همین حال شاخص بازار اول با 22 واحد افت مواجه شد. ارزش روز بازار در محدوده 266 هزار میلیارد تومان است.

** قیمت اوراق تسهیلات مسکن در بازه 710 تا 740 هزار ریال
معاملات بازار فرابورس نیز امروز با خرید و فروش 161 میلیون ورقه بهادار در 17 هزار و 27 نوبت به ارزش 555 میلیارد و 210 میلیون ریال به پایان رسید.
در جریان معاملات امروز، 98 میلیارد و 310 میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی معامله شد و به این ترتیب نماد 'اخزا' بیشترین ارزش معاملات فرابورسی را به خود اختصاص داد.
آ س پ به همراه کیمیای زنجان گستران و پگاه فارس بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند در حالی که سهام شرکت های قند چهارمحال، تدبیرگران فارس و خوزستان و بهمن لیزینگ با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند. 
طبق این گزارش، بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز در بازار سهام با داد و ستد هفت میلیون و 870 هزار ورقه بهادار به ارزش 31 میلیارد و 30 میلیون ریال به نام قاسم ایران ثبت شد؛ ضمن آنکه شاخص فرابورس(آیفکس) با افت دو واحدی به رقم 681.46 واحد رسید.
همچنین، نماد شرکت های قاسم ایران، کیمیای زنجان گستران و قند شیروان، پربیننده ترین نمادهای امروز فرابورس بودند و اوراق تسهیلات مسکن در محدوده 710 تا 740 هزار ریال معامله شد.
در حالی که قرار بود امروز بلوک 7.9 درصدی بیمه آرمان در بازار پایه فروخته شود اما براساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی مبنی بر خروج سهام بیمه آرمان از وضعیت قابل فروش، عرضه بلوکی این سهام انجام نشد.
همچنین امروز نماد معاملاتی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و ارائه تصمیمات و نماد معاملاتی شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی پس از ارائه اطلاعات پیش بینی بازگشایی شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.