ورزشگاه میزبان فینال جام جهانی 2018 تا پایان سال جاری میلادی تکمیل می شود

ورزشگاه میزبان فینال جام جهانی 2018 تا دسامبر سال جدید میلادی و شش ماه زودتر از موعد تعیین شده قبلی، آماده می شود.

به گزارش تارنمای تایم، ورزشگاه لوژنیکی در حال حاضر دردست بازسازی است و انتظار می رود شش ماه زودتر از موعد مقرر آماده شود. این ورزشگاه میزبان دیدارهای افتتاحیه و اختتامه جام جهانی 2018 خواهد بود.
دو ورزشگاه در مسکو برای برگزاری دیدارهای جام جهانی 2018 اختصاص یافته است. علاوه بر ورزشگاه لوژنیکیف ورزشگاه اوتکریت ارنا دومین ورزشگاه است که در سال 2014 ساخته شد و میزبان دیدارهای جام کنفدراسیون ها 2017 خواهد بود.
ورزشگاه پیتر ارنا سنت پطرزبورگ، استادیوم المپیک فیشت در سوچی و کازان ارنا در کازان نیز جزو 12 ورزشگاه میزبان جام جهانی 2018 هستند که جام کنفدراسیون ها را نیز میزبانی می کنند.
بازسازی ورزشگاه لوژنیکی در سال 2013 آغاز شد و ابتدا انتظار می رفت تا ژوئن 2017 تکمیل شود. گنجایش این ورزشگاه بعد از بازی سازی بیش از 81 هزار نفر اعلام شده است. 
آندره ای بوخکارف رییس دپارتمان ساخت و ساز مسکو گفت: کار بازسازی ورزشگاه اصلی کشور امسال زودتر از برنامه انجام می شود و شش ماه زودتر از موعد تعیین شده قبلی آماده خواهد بود. 
این دومین برنامه بازسازی ورزشگاه لوژنیکی است. این ورزشگاه در سال 1980 نیز برای بازیهای المپیک تابستانی 1980 مسکو بازسازی شد. این ورزشگاه در سال 1956 ساخته شد.
یکی از اهداف اصلی طرح بازسازی حفظ نمای تاریخی ورزشگاه است که رویدادهای ورزشی و فرهنگی بسیاری را شامل المپیک تابستانی 1980 ، بازیهای جوانان جهان 1988 و رقابتهای قهرمانی دوومیدانی جهان 2018 در آنجا برگزار شده است. 
این ورزشگاه در گذشته برای برگزاری مسابقات فوتبال تیم های زسکامسکو، تورپدو مسکو و اسپارتاک مسکو مورد استفاده قرار می گرفت. 
اما در حال حاضر زمین اصلی تیم ملی فوتبال روسیه است و به عنوان ورزشگاه ملی به ورزشگاه ومبلی در لندن شباهت دارد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.