خبر بد برای دنیای رمز ارز: چین دستور توقف ماینینگ در سیچوان را صادر کرد

دولت چین در جنوب غرب این کشور نیز سیاست‌های خود در راستای کنترل ماینینگ رمزارزها را اجرایی کرد.

سرکوب ماینینگ رمز ارزها در چین به استان سیچوان در جنوب غرب این کشور کشیده شده، منطقه‌ای که مقامات دستور توقف پروژه های ماینینگ کریپتوکارنسی را صادر کرده‌اند و با توجه به اینکه سیچوان یکی از مراکز مهم ماینینگ به شمار می رود این خبر از اهمیت بالایی برخوردار است.

باتوجه به اینکه نیمی از تولید بیت کوین در سطح جهان در چین انجام می شود ماینینگ رمز ارزها در این کشور یک کسب و کار بزرگ به شمار می رود. اما شورای دولتی، بزرکترین کابینه چین در ماه گذشته میلادی دستور توقف ماینینگ بیتکوین را با هدف آغاز اقداماتی در راستای کنترل ریسکهای مالی صادر کردند.

مناطق شناخته شده دیگر ماینینگ مانند مغولستان داخلی به استفاده ماینینگ کریپتوکارنسی از برق تولیدی از منابع آلوده کننده مانند زغال سنگ اشاره کرده‌اند.

از سوی دیگر دولت چین یک برنامه آزمایشی را آغاز کرده است که به مصرف کنندگان امکان می دهد ارز “یوان دیجیتال” را در چندین فروشگاه در شهر پکن خرج کنند.

هفته گذشته نیز مقامات استان گینگایی در شمال غرب چین و در همسایگی ژینجیانگ، دستور توقف پروژه‌های استخراج ارز مجازی را صادر کرد. دولت‌های محلی در چین درخواست پکن برای تحت فشار گذاشتن این صنعت را عملی می‌کنند.

لی تانگ، مدیرعامل بخش خدمات مالی موسسه خدمات ارز مجازی بیبل فاینانس مستقر در هنگ کنگ می‌گوید:«ما در یک نقطه عطف برای صنعت استخراج ارز مجازی در آسیا ایستاده‌ایم. بسیاری از استخراج‌کنندگان به طور جدی طرح‌های عملیاتی خود برای آینده را مورد بازبینی قرار داده‌اند چون فضای فعلی نظارتی در کشور برای رشد این کسب و کار مناسب نیست».

بانک ارتباطات چین روز چهارشنبه طی مراسمی از برنامه آزمایش ارز رنمینبی renminbi (RMB) خود در شهر پکن رونمایی کرد.

اعضای کارکنان این بانک برخی از اطلاعات را به بازدیدکنندگان ارائه و سپس به آنها توصیه کردند که برنامه RMB دیجیتال را بارگیری کنند، کیف پول RMB دیجیتال را باز کنند و اولین خریدهای خود با ارز دیجیتال را در یک شهربازی انجام دهند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.