پیش‌بینی قیمت طلا/ بازار در سوم تیر به کدام سو می‌رود؟

نایب رئیس اتحادیه طلا اعتقاد دارد به دلیل ثبات انس جهانی در چند روز گذشته، تا یکی دو روز آینده انس جهانی تغییرات زیادی را نخواهد داشت.

انس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۸۵ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ امروز دوم تیر به یک میلیون و ۴۵ هزار تومان رسید. قیمت‌ها در بازار طلا امروز به دلیل ثبات نسبی در انس جهانی و نرخ ارز در با تغییرات زیادی همراه نبود.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا  گفت: قیمت‌ها در بازار امروز با کاهش کمی همراه بود و طلا و سکه در محدوده قیمت‌های روز سه‌شنبه معامله شدند.

او در ادامه توضیح داد که تغییرات قیمتی زیادی را در جریان معاملات امروز نداشتیم و بازار در روند ثبات نسبی قرار داشت.

کشتی‌آرای معتقد است روال عادی معاملات به بازار طلا و سکه برگشته است و افزایش تقاضا در بازار و افزایش خرید طلای آب شده در بازار دیده نمی‌شود و خرید و فروش در حات عادی خودش قرار دارد.

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره بازار طلا در پایان هفته اول تیر ماه اعتقاد دارد به دلیل ثبات نسبی انس جهانی طلا در چند روز گذشته، احتمال دارد انس جهانی و همچنین قیمت‌ها در بازار طلا داخلی با تغییرات زیادی همراه نباشند.

پس از ریزش بیش از ۱۰۰ دلاری اونس جهانی طی هفته گذشته در معاملات بازار جهانی، اکنون تمایلات رشد قیمتی طلا برای سرمایه‌گذاران کمی بهبود یافته است. بازارها پس از واکنش به سیاست‌ها‌ی پولی از سوی فدرال رزرو، همچنان در رابطه با چشم‌انداز نرخ تورم این کشور با تردید روبه‌رو هستند و روند ترکیبی را از خود نشان دادند.

تحلیلگران بر این باورند که نرخ این فلز ارزشمند با توجه به روند شاخص دلار و سیاست‌های پولی بانک مرکزی و با توجه به تمایلات صعودی طلا، با رنجی خنثی روبه‌رو است و تغییرات مثبت قابل‌توجهی در موقعیت فعلی دیده نمی‌شود.

علامت ارزش ذاتی به معامله‌گران سکه

ارزش ذاتی سکه نه تنها بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی باقی ماند که به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نفوذ کرد. افزایش ارزش ذاتی، امیدواری شماری از معامله‌گران به ادامه روند صعودی سکه را بیشتر کرد. در روزهای قبل، قیمت دلار و طلای جهانی به اندازه‌ای دچار نزول شده بود که ارزش واقعی فلز گران‌بهای داخلی حتی به محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ریزش کرده بود. بالا رفتن ارزش ذاتی تا حدی خبر از تغییر جنس انتظارات بازیگران سکه دارد.

معنای حباب در بازار سکه

حباب سکه مثبت باقی مانده و در حال نوسان بالای محدوده ۲ درصدی است. برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند که حباب مثبت سکه در شرایط فعلی، تایید کننده وجود انتظارات افزایشی در بازار است. به نظر می‌رسد سکه بازان انتظار دارند که طی روزهای آتی، قیمت اونس طلا و دلار در سطوح بالاتری قرار بگیرد و به انتظار رشد قیمت‌ها رفته‌اند. با این حال در صورتی که دلار بالای محدوده ۲۴ هزار و۲۰۰ تومانی باقی نماند، سمت و سوی انتظارات در بازار سکه نیز عوض خواهد شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.