جزئیات تحریم‌هایی که برداشته می‌شود از طرف دولت اعلام شد

محمود واعظی جزئیات تحریم هایی را که در جریان مذاکرات برجامی وین قرار است برداشته شود اعلام کرد.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری درباره با جزئیات متن احیای برجام گفت: همه موارد از بیمه، نفت و کشتیرانی توافق شد و حدود یک هزار و ۴۰ تحریم دوران ترامپ طبق این توافق برداشته می‌شود. همچنین توافق شد برخی تحریم‌ها مربوط به افراد و بیت رهبری برداشته شود. اما از آنجا که اساس مذاکره برجام در ارتباط با مسایل هسته ای بود، لذا همه تحریم های مرتبط با اینها برداشته می شود.

واعظی همچنین با بیان اینکه تحریم‌های قبل از۹۴ به این نشست مربوط نمی‌شود، گفت: در ارتباط با مساله برجام رییس جمهور در نشست هیات دولت به وزرا دستور دادند هر تصمیمی که می‌گیریم و این تصمیم به دولت آینده تسری پیدا می‌کند با آن مشورت کنیم. شاید دولت بعد راضی و موافق نباشد.

واعظی اظهار کرد: در رابطه با برجام که موضوع مهمی است رییس جمهور دستور داد عراقچی به محض رسیدن به تهران با وزیر امور خارجه خدمت آقای رییسی برسد و گزارش پیشرفت‌ها و محدودیت ها را اعلام کند. این گزارش یک ساعت و نیم طول کشید و همه موارد به رئیس جمهور منتخب اعلام شد.

حسن روحانی نیز به صراحت اعلام کرد در صورت اجازه داده شدن به عباس عراقچی، همین امروز توافق را امضا کرده و همه تحریم ها را می دارد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.