سید حسن نصرالله شهادت شیخ النمر را تبریک و تسلیت گفت

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از اعضای فقید این جنبش مبارز از لحظاتی پیش آغاز شد.

به نقل از شبکه المنار،  جنبش حزب الله مراسم بزرگداشتی برای علامه مجاهد شیخ محمد خاتون برگزار کرده است.
در ابتدای این مراسم، کلیپی درباره شیخ محمد خاتون پخش شد.سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به عنوان سخنران اصلی این مراسم، درباره ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شیخ محمد خاتون سخنان خود را آغاز کرد.
مرحوم علامه شیخ محمد  علی خاتون عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله و از بنیانگذاران اولین هسته‌های این جنبش در جنوب لبنان بود.
سید حسن نصرالله سخنان خود را با سلام و صلوات بر پیامبر اسلام و اهل بیت پاک و مطهرش علیهم السلام آغاز کرد و به حضار خیر مقدم گفت.
نصرالله در ادامه با ذکر آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا "(سوره احزاب ؛ آیه 23) از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند،بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده ‏اند. "یاد علامه مجاهد شیخ محمد خاتون را گرامی داشت.
دبیرکل حزب الله گفت بار دیگر همدردی و همبستگی خود را با خانواده علامه مجاهد شیخ محمد خاتون و بستگان و دوستدارانش در مسیر جهادی مبارک اعلام می‌کنم.
وی همچنین با تبریک و تسلیت به خانواده شهید نمر باقر النمر روحانی انقلابی عربستانی به مناسبت شهادت وی، جنایت آل سعود را محکوم کرد و گفت ما به برادران خود در منطقه قطیف و الاحساء و منطقه شرقی عربستان و تمام مسلمانان و تمام مراجع دینی‌مان و تمام کسانی که خواستار احقاق حقوق ملت‌ها هستند، و می‌خواهند واقعیت‌ها مشخص شود، شهادت این شهید مظلوم و روحانی جلیل القدر و شجاع را تسلیت می‌گویم، همچنین لازم می‌دانم این مناسبت را تبریک بگویم چرا که شهادت میراث پیامبران و اوصیا و اولیای الهی و حاصل مکتب کربلاست که شهید النمر به آن وابسته بود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.