مخالفت مرکل با درخواست آمریکا برای افزایش کمک نظامی آلمان در مقابله با داعش

صدر اعظم آلمان گزارش منتشر شده در یک نشریه آلمانی در خصوص درخواست واشنگتن از برلین برای افزایش کمک نظامی در مقابله علیه گروه تروریستی داعش را رد کرد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مصاحبه با شبکه زد دی اف تاکید کرد: من معتقد هستم که آلمان سهم خود را انجام داده و ما فکر نمی‌کنیم که نیازی به گفتگو درباره مسائل جدید مربوط به این موضوع در شرایط کنونی باشد.

یک هفته پس از آنکه پارلمان آلمان با پیوستن این کشور به ائتلاف موسوم به ضد داعش موافقت کرد، نشریه اشپیگل نوشت: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با ارسال نامه‌ای خواستار افزایش مشارکت آلمان در اقدام نظامی علیه تروریست‌های داعش شده است.

نقش نظامی آلمان در جنگ علیه داعش هم اکنون محدود به 6 فروند هواپیمای شناسایی و جاسوسی ترنادو، یک فروند کشتی که از ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه حمایت می‌کند و سوخت رسانی به هواپیماها، شده است. آلمان همچنین قصد دارد 1200 نظامی خود را نیز مستقر کند.

استقرار نیروهای نظامی به درخواست مستقیم فرانسه پس از حملات تروریستی پاریس بوده که منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر شده است. آلمان برنامه‌ای برای مشارکت در حملات هوایی در سوریه ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان تاکید کرد: نامه‌ای از وزیر دفاع آمریکا به دست ما رسیده و در حال بررسی آن هستیم. وی به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرده است.

اورسولا وون در لین وزیر دفاع آلمان هفته گذشته تاکید کرد: آلمان شاید نیاز به ارتشی بزرگتر دارد تا بتواند نقشی فعالتر داشته باشد. تجزیه و تحلیلی در خصوص سازمان نیروهای مسلح آلمان طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد تا به این سئوال پاسخ دهد که آیا تعداد پرسنل نظامی این کشور کافی و مناسب است یا نه.

بیش از 3 هزار پرسنل نظامی آلمانی هم اکنون در خارج از کشور مستقر شده‌اند و برلین قصد دارد تعداد پرسنل نظامی در خاک سوریه را به 1200 نفر افزایش دهد. آلمان همچنین در نظر دارد تا 650 نظامی را نیز به مالی اعزام کند تا در عملیات نظامی فرانسه برای مقابله با شبه نظامیان، مشارکت کند. آلمان سال گذشته نیز برنامه تسلیح نیروهای کُرد عراقی را که در حال مبارزه با داعش هستند، آغاز کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.