صعود دوباره ارزش سهام عدالت

شاخص بورس امروز با رشد بیش از ۱۲ هزار و ۱۱۳ واحدی روبه‌رو شد و سبب افزایش ارزش سهام عدالت شد.

شاخص بورس امروز با رشد بیش از ۱۲ هزار و ۱۱۳ واحدی روبه‌رو شد و سبب افزایش ارزش سهام عدالت شد. در پایان معاملات امروز بازار سرمایه ارزش سهام عدالت با رشد ۱.۰۴ درصدی روبه‌رو شد، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۸ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان رسید.

در پایان معاملات امروز ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون درصدد هستیم، آزادسازی سهام عدالت را دوباره از صفر شروع کنیم تا دیگر شاهد تاثیر منفی این اقدام بر روند معاملات بازار نباشیم و به دنبال این اتفاق آزادسازی سهام عدالت را از یک درصد آغاز خواهیم کرد.

محمدعلی دهقان دهنوی به زمان آغاز فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: معاملات سهام عدالت از همان ابتدا به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم شد، سهامداران غیرمستقیم شرکت های استانی هستند که اکنون منعی برای فروش آنها وجود ندارد.  اما نماد تعداد محدودی از شرکت های استانی (حدود چهار شرکت) به دلیل عدم همکاری مدیران شرکت ها برای ارائه صورت های مالی بسته است و فرآیند پذیرش آنها در بورس کامل نشد.

وی با بیان اینکه در این میان، نماد تعدادی از شرکت ها باز است و سهامداران می توانند اقدام به معامله سهام خود در بازار کنند، گفت: اکنون در تلاش هستیم، سر و سامانی را به معاملات سهام عدالت در روش غیرمستقیم بدهیم تا انتخابات آنها برگزار و هیات مدیره شرکت ها انتخاب شود، از این طریق نماد باقی شرکت ها  بازگشایی خواهد شد و افرادی که به دنبال فروش سهام خود در بازار هستند می توانند خواسته خود را اجرایی کنند.

دهقان دهنوی با بیان اینکه این موضوع باید مدنظر سهامداران باشد که همیشه تاکید ما به ارزشمند بودن سهام عدالت بوده است، اظهار داشت: اگر فردی نیاز به نقدینگی ندارد نه تنها نباید اقدام به فروش سهام خود کند بلکه اگر از دارایی اضافی برخوردار است می‌تواند با نگاه بلندمدت اقدام به سرمایه گذاری در این سهام ارزشمند کند.

زمان آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت چه زمانی آزادسازی خواهد شد، گفت: تا زمانی که طراحی های لازم برای عدم تاثیر منفی این اقدامات بر بازار به پایان نرسد هیچ تصمیمی برای آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده اتخاذ نمی‌شود اما بعد از طراحی ابزارهای لازم، این اقدام به تدریج به مرحله اجرا خواهد رسید.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: اکنون در صدد هستیم، آزادسازی سهام عدالت را دوباره از صفر آغاز کنیم تا دیگر شاهد تاثیر منفی این اقدام بر روند معاملات بازار نباشیم و به دنبال این اتفاق، آزادسازی سهام عدالت را از یک درصد آغاز خواهیم کرد.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: اکنون در صدد هستیم، آزادسازی سهام عدالت را دوباره از صفر آغاز کنیم تا دیگر شاهد تاثیر منفی این اقدام بر روند معاملات بازار نباشیم و به دنبال این اتفاق، آزادسازی سهام عدالت را از یک درصد آغاز خواهیم کرد.

زمان پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به زمان پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده سهام عدالت تاکید کرد و گفت: بخشی از ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت صرف افزایش سرمایه تعدادی از شرکت ها شد و به دنبال این اتفاق سهام در اختیار سهامداران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دو شرکت سهل انگاری هایی را درخصوص پرداخت سود سهام داشتند، ادامه داد: در این راستا یک شرکت هیچ سودی را برای واریز به حساب سهامداران پرداخت نکرده است و شرکت دوم فقط بخشی از سود را واریز کرد که به طور حتم طبق ضوابط سازمان با آنها برخورد خواهد شد.

خبر خوب برای سهامداران عدالت

مدیر نظارت بر ناشران بورس: مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، تمام مشمولین سهام عدالت در روش مستقیم از تمام حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شدند.

محسن انصاری مهیاری، گفت: سهامداران سهام عدالت در روش مستقیم می‌توانند در مجامع عمومی ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت حضور یابند و با رأی خود در تصمیم گیری‌های این شرکت‌ها مشارکت کنند.

به گفته وی شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت می‌بایست اطلاعات سهامداران عدالت به روش مستقیم و سایر سهامداران خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت و در سامانه سهام خود جهت برگزاری مجامع عمومی اعمال کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.