نائورت از پاسخ به پرسشی درباره تحریم صداوسیما طفره رفت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به پرسشی درباره بررسی طرحی برای تحمیل تحریم ضد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طفره رفت و گفت چیزی ندارم بگویم.

به گزارش رویترز، هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج‌شنبه با خبرنگاران شرکت کرد. خبرنگاری از او پرسید گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه در واکنش به اعتراض‌های اخیر در ایران، دولت ترامپ نمی‌خواهد لغو تحریم‌هایی را که بر اساس توافق هسته‌ای اتفاق افتاده بود تمدید کند. آیا این درست است که دولت می‌خواهد ناآرامی‌ها را به لغو تحریم‌های هسته‌ای مرتبط سازد؟
هدر نائورت گفت: «ما نگاهی همه‌جانبه‌گرایانه و فراگیر به روابطمان با ایران داریم. نمی‌خواهم پیش از تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور درباره برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) موضع گیری کنم.»
خبرنگاری پرسید آیا تحریم‌هایی که امروز وزارت خزانه‌داری ضدایران اعلام کرد پیش از ناآرامی‌ها برنامه‌ریزی شده بود یا در پاسخ به اعتراض‌ها وضع شده است؟
نائورت پاسخ داد: «این تحریم‌ها کمی پیش‌تر اعلام شده و من نمی‌خواهم از جانب وزارت‌خزانه‌داری سخن بگویم. اما این مسائل هنگامی مطرح و تصمیم‌گیری شد که رئیس‌جمهور موضوع بازنگری در سیاست آمریکا در قبال ایران را اعلام کرد. وی در زمینه به‌وجود آمدن این توانایی سخن گفت که با استفاده از آن بتوان مقام‌های مختلف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است تلویزیون دولتی ایران نیز تحریم شود یا خیر گفت پاسخی برای این پرسش ندارم.
نائورت همچنین در ادامه این نشست خبری گفت: در مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها موضوع قدس خارج از چارچوب مذاکرات خواهد بود. وی درباره موضوع کره شمالی نیز مدعی شد: فشارهای آمریکا بر کره شمالی کارآمدی خود را ثابت کرده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.