شورش در استقلال از کی آغاز شد؟

حدود شش ماه قبل و پس از بازی استقلالی‌ها برابر نساجی بود که شورش بازیکنان استقلال علیه مدیرعامل تیم کاملا علنی شد.

ماجرای اختلاف احمد مددی، مدیرعامل استقلال با بازیکنان و سرمربی باشگاه استقلال اتفاق جدیدی نیست. زمزمه‌های این اختلاف و درگیری از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد و علنی شدن این اختلاف دیری نپایید. حل مشکلات باشگاه، برنامه ریزی برای مجموعه، درآمدزایی و … یکی از مهم ترین وظایف مدیرعامل تیم است ولی استقلالی‌ها اعتقاد دارند مددی مدت‌هاست حتی به آنها سر نزده است! این در حالی است که سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قبل از شروع بازی آنها با تراکتورسازی به هتل محل اقامت آنها رفت و پاداش ۲۰ میلیونی به آنها پرداخت کرد، و در طرف مقابل فرهاد مجیدی از جیب خود و با هزینه شخصی به بازیکنانش پاداش می‌کند.

شورش استقلالی‌ها از بازی نساجی

حدود شش ماه قبل و پس از بازی استقلالی‌ها برابر نساجی بود که شورش بازیکنان استقلال علیه مدیرعامل تیم کاملا علنی شد. آنها معتقد بودند با اینکه صدرنشین هستند، امکانات کمی دارند و مدیرعامل تیم برای آنها ارزش قائل نیست. محمد دانشگر معتقد بود در زمین تمرین آنها شیشه وجود دارد و آنها مجبور به جمع کردن شیشه از زمین تمرین شده‌اند. داریوش شجاعیان گفت تنها یک نوع غذا به بازیکنان داده می‌شود و شرایط پرداختی بازیکنان نیز همیشه مورد اعتراض آنها بوده است. بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند مدیرعامل تیم حتی یکبار به آنها سر نزده و مشکلات آنها را نمی‌داند. یکی از آنها فرشید اسماعیلی بود که گفته بود پنهان شدن راه مناسبی نیست و همه بازیکنان از حضور آقای مددی سر تمرین استقبال می‌کنند.

اختلاف بین مجیدی و مددی

خرداد ماه امسال بود که فرهاد مجیدی پس از گلایه‌های متعدد و البته بی جوابی که نسبت به وضعیت مدیریت باشگاه استقلال داشت با انتشار بیانیه‌ای به شدت علیه آنها انتقاد کرد و حرف‌های تندی را به زبان آورد. او گفت:« ظاهرا در استقلال، مدیرعامل مسؤول اجرای مصوبات هیات مدیره نیست و فقط مجری اوامر وزارت ورزش است. سر تا پای این باشگاه را نابلدی و ناتوانی فرا گرفته، اما هیچ مسؤولی به فکر نیست. برای یک ام. آر.آی ساده مدیریت خبر می‌دهد که پول ندارد. هتل آکادمی پذیرای ما نیست، چون بدهکاریم. اما آقای مددی عین خیالش نیست و فقط منتظر دستور بالادستی‌هاست.» این در حالی است که وریا غفوری، کاپیتان استقلال نیز چند ماه قبل در مصاحبه‌ای گفته بود آقای مددی بدون اجازه وزارت آب هم نمی‌خورد! پس از مصاحبه سرمربی استقلال نیز، مددی او را به سیاه نمایی متهم کرد و گفت:« رفتار مجیدی ناپایدار است و او باید توهم توطئه را کنار بگذارد»سوال اما این است. آیا همه دروغ می‌گویند و توهم توطئه دارند؟

ماجراهای پسا دربی استقلال و پرسپولیس

استقلالی‌ها در جام حذفی موفق شدند پرسپولیس، رقیب دیرینه خود را از پیش رو بردارند و به چهار تیم پایانی این رقابت‌ها برسند. مجیدی پس از برد دربی در حاشیه تمرین مجددا از مدیریت گلایه کرد و معتقد بود آنها از برد دربی خوشحال نیستند. او گفت مددی حتی برد دربی را هم تبریک نگفته است. بازیکنان دوباره مصاحبه کردند و ماجرای شکایت مددی از فرشید اسماعیلی توسط دانشگر مطرح شد. دانشگر گفت:« با مددی اصلا نمی‌شود صحبت کرد. مددی نتوانسته فرشید اسماعیلی را به کمیته انضباطی ببرد؛ او رفته دادگاه و شکایت بازیکن تیم را کرده است. یعنی فرشید به دلیل بی احترامی شاکی خصوصی دارد! مددی می تواند او را بگیرد!» ارسلان مطهری رسما اعلام کرد که علیرغم اینکه قراردادش رو به اتمام است، با مددی سر میز مذاکره نمی‌نشیند. مهدی قائدی گفت ما پول نمی‌خواهیم، فقط احترام و امکانات می‌خواهیم اما کسی عین خیالش نیست. حرفی که خواسته اکثریت استقلالی‌های بوده و هست. البته مددی باز هم حرف‌های مجیدی را تکذیب کرد و گفت: « ٣۵ سال است که هوادار استقلال هستم. برد دربی نیز مطمئنا جایگاه خاص خود را دارد و تمامی افرادی که در ورزشگاه حضور داشتند مطمئنا شادی و شعف من را از برد در دربی تایید می‌کنند.برد دربی را هم به بازیکنان و کادر فنی تبریک گفتم.»

بازی الهلال در پیش است

احمد مددی اما این روزها روی دور شکایت و جریمه کردن است. او در نامه‌ای به میلیچ گفته چرا در مصاحبه تلویزیونی گفتی حاضر نیستم با مددی و این تیم مدیریتی کار کنم.باید برگردی و پاسخگو باشی و الا جریمه می‌شوی. البته بازیکنانی نظیر مظاهری، دیاباته، میلیچ و …هرکسی درباره مددی صحبت کرده است با جریمه مددی مواجه می‌شود. اتفاقی که درباره اسماعیلی به صورت ویژه افتاد! هرچند مددی این مساله را هم تکذیب کرد. نکته دیگر اما این است که قرارداد ۱۰ بازیکن استقلال در این فصل به پایان می‌رسد و خبرهای حاکی از آن است که پس از آن که اعتصاب و شرکت نکردن در تمرین نتیجه نداد، ۱۲ نفر از بازیکنان استقلال در آستانه فسخ قرارداد با این تیم هستند! این مشکلات هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود که استقلال باید خودش را برای ادامه بازی‌های جام حذفی و دیدار با الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. الهلال هر روز بازیکنان جدید می‌خرد و استقلال هر روز با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کند. الهلال با ستاره‌های گران قیمت و مربی بزرگ برای نبرد آماده شده و تا دندان مسلح است اما تیم استقلال اگر به همین رویه جلو برود، فرو می‌پاشد! از قرارداد گابریل پین خبری نیست، بازیکنان دریافتی کمی داشته اند، تمدید قرارداد بازیکنان روی هواست،موضوع اسپانسر حل نشده است و هزاران مشکل دیگر در استقلال هست اما کسی پاسخگو نیست. آقای مددی، اگر به خاطر بی تفاوتی‌های شما این استقلال از هم بپاشد، هواداران استقلال هرگز شما را نخواهند بخشید و دیگر شکایت، جریمه و شعر خواندن هم جوابگو نخواهد بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.