پیش‌بینی قیمت طلا برای پنجشنبه ۱۴ مرداد

انس جهانی طلا در بازار امروز با افزایش نسبی همراه بود اما قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تحت تاثیر قیمت دلار روند نزولی به خود گرفتند. کارشناسان بازار را درگیر هیجانات می‌دانند و عوامل اصلی موثر در قیمت طلا و سکه نرخ ارز و نس جهانی می‌داندد.

در بازار امروز انس جهانی با افزایش همراه بود و به ۱۸۱۴ دلار رسید اما قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با کاهش همراه شدند.

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا  درباره آینده بازار طلا اظهار کرد: شاخص‌های اقتصادی آمریکا پنجشنبه‌ها مشخص می‌شود و انس طلا در بازارهای جهانی فردا مسیر مشخص‌تری را به خود می‌گیرد و بازار طلا و سکه منتظر مشخص شدن شاخص‌های اقتصادی آمریکا و مشخص شدن نرخ جهانی طلا است.

در حال‌حاضر نگرانی مبنی بر تشدید بحران اقتصادی در آمریکا در نتیجه اوج گرفتن دوباره ویروس‌کرونا نوع دلتا در این کشور منجر به ازدست‌رفتن دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران آمریکایی شده و تقاضا برای خرید این فلز زرد را به‌عنوان پناهگاه امن‌ بالا می‌برد.

بازار طلا همچنان درگیر عدم اعتماد سرمایه‌گذاران است؛ زیرا فشار فروش مجدد در روز سه‌شنبه قیمت‌ها را به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه رساند. تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که انس جهانی از حمایت مهم بالای ۱۷۹۰ دلار برخوردار است.

برخی از تحلیلگران گفته اند که بازار فلزات گرانبها می تواند در بیشتر هفته بدون تغییر باقی بماند ، زیرا فعالان بازار در انتظار گزارش حقوق و دستمزد روز جمعه هستند. اقتصاددانان توضیح داده اند که داده های بازار کار ماه ژوئیه (تیر) می تواند جهت گیری جدیدی را در مورد اینکه آیا بانک مرکزی با کاهش خرید ماهیانه اوراق قرضه تا پایان سال ، سیاست پولی خود را تقویت می کند یا خیر ، ارائه دهد.

کریستوفر والر ، فرماندار فدرال رزرو شامگاه دوشنبه در مصاحبه با CNBC گفت اگر دو گزارش ماهانه بعدی اشتغال در ایالات متحده افزایش مداوم را نشان دهد، می تواند به زودی اطلاعیه ای مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه بانک مرکزی ارائه دهد.

از طرفی نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا نزدیکی به محرم را یکی از عوامل کاهش تقاضا در بازار می‌داند و بر این عقیده است که نزدیکی به محرم موجب کاهش داد وستد در بازار مصنوعات طلا می‌شود.

با توجه به نزدیکی به محرم و روی کار آمدن دولت سیزدهم بازار طلا دچار هیحانات زیادی است و عوامل موثر در بازار قیمت دلار و انس جهانی است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.