سازمان جهانی بهداشت: ۸.۵ میلیون دوز واکسن کرونا در مرداد و شهریور وارد ایران می‌شود

نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: حدود ۸.۵ میلیون دوز دیگر نیز از طریق این سازوکار در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ به کشور وارد خواهد شد.

دکتر جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران با موضوع واکسیناسیون کرونا در ایران بیانیه‌ای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مراتب نگرانی خود را از شیوع همه‌گیری کرونا و تاثیر آن بر زندگی، تندرستی و معیشت مردم ایران اعلام می دارد. این سازمان همچنان بر تعهد خود مبنی بر همکاری با تمامی شرکا برای نجات جان‌ انسان‌ها، اطمینان از تندرستی و کنترل عفونت در تمام نقاط کشور پایبند است.
به رغم ادامه حمله بیرحمانه کرونا به ایران، گزارش های دریافتی از سطح پایین پوشش واکسیناسیون کشور حکایت دارند. به طوری که تا تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ تنها ۱۳.۱ درصد از کل جمعیت ایران دوز اول واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده و ۵.۱۵ درصد نیز موفق به ترزیق دوز دوم این واکسن شده اند. با این وجود سرعت گرفتن تزریق واکسن از ابتدای مرداد ماه و رسیدن به گروه های الویت سنی ۴۰ و ۳۰ در استان های پرخطر ایران باعث دلگرمی است.
لازم به یادآوری است، تاکنون از طریق سازوکار کوواکس بیش از ۵ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ به ایران تحویل داده شده است. این در حالی است که حدود ۸.۵ میلیون دوز دیگر نیز از طریق این سازوکار در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ به کشور وارد خواهد شد. از سوی دیگر انتظار می رود واکسن اهدایی دیگر کشورها نیز در تاریخ ۲۹ مرداد به ایران برسند.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان بخشی از اقدامات خود برای مواجهه به همه‌گیری کووید-۱۹ در ایران تیم هایی را برای گردآوری اطلاعات، ارائه توصیه‌ها و راهنمایی‌های فنی بکار گرفته است. این سازمان همچنین در حال ادامه همکاری با همتایان ملی خود به منظور تقویت نظام سلامت و بالا بردن سطح آگاهی در خصوص این ویروس و مواجهه با فشار سنگین آن بر اقتصاد و جامعه است. یکی از این اقدامات اتخاذ شده، پروژه پاسخ به فوریت کووید-۱۹(ICERP) است که از طریق وام بانک جهانی و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به اجرا گذاشته شد. این پروژه تعداد قابل ملاحظه ای از تجهیزات درمان و تشخیصی را به بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های دولتی برای حمایت از آنان برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ تحویل داده است.
سازمان جهانی بهداشت از مردم ایران تقاضا دارد که نقش خود را در پیشگیری از انتقال بیشتر ویروس ایفا کنند. اگرچه واکسیناسیون یک ابزار کلیدی برای پایان‌دادن به این همه‌گیری است، اما این اقدام به تنهایی کافی نیست. لذا این مسئولیت هر فرد ایرانیست که با انجام اقدامات ثابت شده عمومی و اجتماعی از جمله: حفظ فاصله فیزیکی، پاکیزگی دست ها، اجتناب از حضور در محل های پرتراکم جمعیتی و فضاهای بسته، زدن ماسک و پاسخ به فراخوان‌های واکسیناسیون از انتقال بیشتر ویروس جلوگیری کند.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.