قطعنامه پیشنهادی روسیه در مورد سوریه، توسط شورای امنیت رد شد

شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه روسیه را درباره محکوم کردن حمله تروریستی در شهر حمص سوریه که باعث کشته شدن ۲۲ غیرنظامی شد، رد کرد؛ دولت سوریه معیار دوگانه جامعه بین‌الملل را محکوم کرده است.

در پی حمله مرگ‌بار در شهر حمص سوریه وزارت امور خارجه این کشور دو نامه به شورای امنیت سازمان ملل و دفتر بان کی مون، دبیرکل شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده و در آن یک‌سری حملات تروریستی را که در سوریه اتفاق افتاد محکوم کرد و تاکید داشت که جامعه بین‌المللی چشمان خود را در مقابل تروریسم بسته است.

در پی ارسال این دو نامه هیات روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکوم کردن حمله حمص ارائه داد که بلافاصله رد شد. یک منبع دیپلماتیک به ریانووستی گفت: روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت در رابطه با حمله در حمص ارائه کرد که این پیش‌نویس رد شد. البته محتوای این پیش‌نویس منتشر نشده اما روز شنبه وزیر امور خارجه سوریه در دو نامه خود به شورای امنیت و سازمان ملل تاکید کرد که دولت دمشق از یکسری حملات و اقدامات جنایتکارانه علیه بشریت در رنج است و تاکید کرد که جامعه بین‌الملل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید منابع مالی گروه‌های تروریستی در سوریه را بلوکه کنند.

در جریان حمله روز شنبه در حمص گروهی از تروریست‌ها یک خودروی بمب‌گذاری شده را در نزدیکی یک بیمارستان در مرکز حمص منفجر کردند که در جریان این انفجار تروریستی ۲۲ تن کشته و بیش از ۷۰ تن زخمی شدند.

دولت سوریه در نامه‌های خود خطاب به بان کی مون و شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که این حملات اگر از جانب عوامل خارجی مورد حمایت واقع نشوند اتفاق نمی‌افتند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.