آمریکا ومتحدانش، سوریه و عراق را بمباران کردند

نیروهای ائتلاف آمریکایی شامل متحدان ضد سوری واشنگتن ۲۶ حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی – تکفیری داعش در خاک سوریه و عراق انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حملات در سوریه منجر به انهدام یک پایگاه عملیاتی و تاسیسات ساختمانی و ماشینی گروه تروریستی – تکفیری داعش در منطقه 'منبج' در شهر حلب شد. 
افزون بر آن، شماری از مواضع داعش در مناطق دیرالزور، عین عیسی و الوشلیه مورد اصابت جنگنده های هوایی نیروهای ائتلاف قرار گرفت.
سوریه اعلام کرده که عملیات ائتلاف آمریکایی بدون مجوز بوده و نقض حاکمیت این کشور و مقررات سازمان ملل است.
ائتلاف آمریکایی که بیشتر در برگیرنده کشورهای حامی گروه های مسلح و تروریستی ضد سوری هستند، در ۱۵ ماه گذشته به گونه ای عمل کردند که گروه های تروریستی بویژه داعش توانستند مناطق تحت تصرف و قدرت خود را افزایش دهند. 
به گزارش رویترز، حملات هوایی اخیر نیروهای ائتلاف در شهر رمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق، منجر به انهدام پایگاه های عملیاتی و تخریب جنگ افزار های گروه داعش شد. 
عملیات آزادسازی رمادی که از دو ماه پیش آغاز شده، در چندین مرحله به آزادسازی مناطق گسترده و بخش هایی در اطراف مرکز استان الانبار منجر شد و از هفته گذشته نیروهای ارتش عراق وارد این شهر شدند.
به گزارش ایرنا، بمب افکن های ائتلاف غربی- عربی موسوم به «ضد داعش» بویژه آمریکا در یک سال گذشته بارها مواضع ارتش سوریه و عراق و نیروهای مردمی ضد تروریستی این دو کشور را هدف بمباران های خود قرار داده اند. 
اردوگاه ضدسوری شامل آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با بسیج گروه های تروریستی ضدسوری، برای ضربه زدن به سوریه تلاش می کنند و این کشور را مورد حمله گسترده قرار داده اند.
سوریه از مارس ۲۰۱۱، شاهد حملات گروه های تروریستی است و در این حملات هزاران نفر کشته شده و میلیون ها سوری آواره شده اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.