ماکرون: فرانسه و انگلیس دوشنبه خواستار ایجاد منطقه امن در کابل می‌شوند

رئیس جمهوری فرانسه گفت، پاریس و لندن فردا دوشنبه خواستار تشکیل “منطقه امن” در پایتخت افغانستان می‌شوند و انتظار می‌رود با این کار اجازه ادامه عملیات‌های بشردوستانه داده شود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه با ژورنال دو دیمانش تاکید کرد، کشورش به همراه انگلیس در حال تدوین یک پیش‌نویس قطعنامه هستتند که هدفش تعیین “یک منطقه امن زیر نظر سازمان ملل” در کابل است تا اجازه ادامه عملیات‌های بشردوستانه را بدهد.
روز دوشنبه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل قرار است با پنج عضو دائم شورای امنیت برای رایزنی درباره تازه‌ترین تحولات در افغانستان تشکیل جلسه بدهد.
رئیس جمهوری فرانسه در صحبتهایش توضیح داد که چنین منطقه امنی موجب ایجاد یک چارچوب برای سازمان ملل برای اقدام در صورت اضطرار می‌شود. ماکرون همچنین گفت که فرانسه در عملیات‌های حمل و نقل هوایی روی کمک قطر حساب می‌کند.
روز شنبه ماکرون تایید کرد رایزنی‌هایی با طالبان درباره عملیاتهای بشردوستانه و تخلیه افغانهای در معرض خطر در جریان است. رهبر فرانسه در کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد به خبرنگاران گفت که این ماموریت با همکاری قطر در حال انجام است.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.