اولین بازی ستاره آرژانتینی برای باشگاهی به غیر از بارسا

لیونل مسی، ستاره سابق بارسلونا، امشب در دیدار مقابل ریمس برای اولین بار با پیراهن پاری سن ژرمن به میدان رفت.

دیدار پاری سن ژرمن و ریمس از هفته چهارم رقابت های لیگ فرانسه می‌توانست یک دیدار کم اهمیت باشد که مانند صدها دیدار دیگر، خاطره ای از آن در یادها نماند اما دیدار امشب پاریسی ها را نه تنها طرفداران این باشگاه، که فوتبال دوستان سراسر دنیا به خاطر خواهند داشت؛ آن هم نه به خاطر نتیجه آن یا به ثمر رسیدن گلی فراموش نشدنی، که به خاطر تعویضی که در دقیقه ۶۶ انجام شد و لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، که نامش برای سال ها با باشگاه بارسلونا گره خورده بود، امشب برای اولین بار برای پی اس جی به میدان رفت.

حتی با اینکه مسی سال قبل رسما خواستار جدایی از بارسلونا شده بود و “بوروفکس” معروفی را به باشگاه کاتالانی فرستاده بود اما کمتر کسی تصور می کرد که با رفتن جوزپ ماریا بارتومئو و آمدن خوان لاپورتا، دیگر مانعی برای ماندن او در نوکمپ مانده باشد؛ جایی که تصور می شد او تا آخرین روز دوران حرفه ای اش در آنجا خواهد ماند.
اما شرایط مالی نابسامان باشگاه باعث شد تا حتی قبول کسر ۵۰ درصدی از حقوقش برای تمدید قرارداد هم چاره کار نباشد و او با چشمانی اشک‌بار از بارسا جدا شد.
در این بین پاریسی ها که در این تابستان به پناهگاهی برای ستاره‌های رانده شده باشگاه های بزرگ تبدیل شدند، خیلی زود توانستند مسی را هم به جمع شان اضافه کنند و در نهایت امشب اتفاق بزرگ رخ داد.
بعد از سه هفته انتظار، سرانجام امشب مسی در دقیقه ۶۶ به جای نیمار به بازی رفت تا فوتبال فرانسه شاهد یک لحظه تاریخی باشد. ستاره‌ای که احتمالا امسال هفتمین توپ طلا را با پیراهن پی اس جی خواهد گرفت، هنوز تا پایان راه فاصله زیادی دارد و شاید آن روز که برسد، مانند دوران حضورش در بارسا، در پاریس هم به یک اسطوره تبدیل شده باشد؛ افسانه‌ای که داستانش از امشب آغاز شد.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.