محمدعلی اینالو در خانه ابدی اش آرام گرفت

پیکر مرحوم محمدعلی اینانلو مجری تلویزیون، روزنامه نگار و فیلم ساز طبیعت ایران صبح امروز از مسجد بلال صدا و سیما با حضور هنرمندان و علاقمندان تشییع شد.

در این مراسم علاوه بر جمع کثیری از هنرمندان دوبله سینما و تلویزون، علاقمندان به این هنرمند، حجت الاسلام شهاب مرادی، محسن مهرعلیزاده، ناصر میرفخرایی، عادل فردوسی پور، علی اصغر پورمحمدی و جمع کثیری از مردم حضور داشتند.
در این مراسم، برادر کوچکتر مرحوم اینانلو گفت: محمد علی معتقد بود ایران یک جهان کوچکی ست که مرزی برای آن نمی توان قائل بود.
شکرالله اینانلو افزود: محمدعلی سفری به کائنات کرد و طی این سال ها با محبوبیتش بین مردم نشان داد کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.
وی با اشاره به وصیت نامه برادرش اظهار کرد: محمدعلی در وصیت نامه خود آورده است که علاقمند به دفن در منطقه آزاد و در کنار پدر و مادرش بود بنابراین وی را در روستای در بویین زهرا به خاک خواهیم سپرد. 
وی با اشاره به اینکه برادرم معتقد بود ایران یک جهان کوچکی ست که مرزی برای آن نمی توان قائل بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۴ میلیون کیلومتر در داخل ایران را برای مستند سازی و تهیه فیلم طی کرده بود اما باز هم معتقد بود که هنوز چیزی هایی جدید برای کشف در ایران وجود دارد.
جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و مجری برنامه های ورزشی نیز در این مراسم گفت: محمد علی اینانلو هنرمندی بسیار والا و وارسته بود که جایگاهش بین مردم شناخته شده است. 
وی با بیان اینکه او یک استثنا بود و انسان عادی به حساب نمی آمد، افزود: اینانلو تحصیلات آکادمیک داشت و به دنبال این بود تا سطح فرهنگ جامعه را بالا ببرد و مردم را در محیطی که در آن زندگی می کنند، بیشتر آشنا کند.
پس از مراسم تشیع پیکر مجری سابق فیلم های مستند و طبیعت گردی نماز جماعت بر پیکر وی با حضور تشییع کنندگان به جای آورده شد و سپس پیکر مرحوم محمد علی اینانلو طبق وصیت او به روستای عصمت آباد بوئین زهرا برای خاکسپاری انتقال داده شد.
به گزارش ایرنا، همچنین مراسم یابود این هنرمند فقید روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۵ در مسجد بلال صدا و سیما برگزار خواهد شد.
اینانلو بامداد شنبه (۱۲ دی) در سن ۶۸ سالگی درگذشت. وی ۴۰ سال سابقه طبیعت گردی در ایران داشت و از مبتکران اکوتوریسم (طبیعت گردی) کشور به شمار می آمد. اینانلو حاصل بسیاری از سفرهای خود را به صورت نوشته و فیلم درآورده است.
او در زمینهٔ کار در رسانه های مکتوب و تصویری ایران سوابق متعددی دارد و از وی به عنوان مبتکر کلاس های آموزش اکوتوریسم در ایران یاد می شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.