تظاهرات گسترده مردم عربستان در محکومیت اعدام شیخ النمر

تظاهرات گسترده ای شب گذشته از سوی ساکنان منطقه القطیف واقع در شرق عربستان در محکومیت اعدام شیخ نمر النمر برپا شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته هایی در محکومیت رژیم سعودی در دست داشتند.
تظاهرکنندگان از چند شهرک به سمت خیابان الثوره واقع در مرکز القطیف به راه افتادند و همزمان با آن شماری از تشکیلات جوانان فعال سیاسی هشدار دادند که در برابر رژیم سعودی به مقاومت برخواهند خاست. 
مردم با گردآمدن در میدان القلعه با سر دادن شعارهایی رژیم سعودی را یک رژیم 'اشغالگر' توصیف کردند و خواستار مقاومت گسترده بر علیه آن شدند.
خبرهای رسیده از داخل استان القطیف از آمادگی گسترده مردم برای برپایی اعتراضات گسترده در منطقه حکایت دارد. وضعیت موجود در این منطقه به شدت متشنج شده است و خشم عمومی سراسر ساکنان القطیف را فراگرفته است.
این در حالی است که نیروهای امنیتی و نظامی رژیم سعودی به طور بی سابقه ای در شرق عربستان استقرار یافته و حالت آماده باش به خود گرفته اند. 
وزارت کشور سعودی شنبه صبح از اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستان به همراه ۴۶ تن دیگر خبر داد و به دنبال آن موجی از خشم و نارضایتی سراسر منطقه و جهان را فراگرفت. 
نمر باقر النمر در سال ۱۹۵۹ در شهر عوامیه استان قطیف عربستان چشم به جهان گشود؛ وی یک مجتهد شیعه تحصیل کرده در سوریه و حوزه علمیه قم و فعال حقوق بشر عربستانی بود که در پی اعتراضات شیعیان این کشور در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ دادگاه جنایی رژیم سعودی به دلیل واهی اقدام علیه امنیت ملی و محاربه به اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی محکوم و در ۲ ژانویه ۲۰۱۶ (شنبه) اعدام شد.
اعدام وی با موج گسترده ای از محکومیت و تنفر در سطح منطقه و سازمان های مستقل بین المللی همراه شده است.
روز شنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۱۵ دادگاه عالی عربستان و محمد بن نایف ولیعهد سعودی حکم اعدام سریع و بدون هشدار قبلی شیخ نمر را صادر کردند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.