ترامپ بر مواضع اسلام ستیزانه خود تاکید کرد

در پی انتشار ویدئویی تبلیغاتی توسط گروه سومالیایی الشباب درباره اظهارات دونالد ترامپ، او بار دیگر بر خواسته‌اش مبنی بر لزوم جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا تأکید کرد.

دونالد ترامپ که نامزد انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه آمریکاست، مدعی شد که مردم شهامت او را به خاطر انگشت گذاشتن بر "مشکلی" که دیگران سعی در نادیده گرفتن آن دارند، ستوده اند.
سخنان او درباره مسلمانان که در واکنش به کشتار ۱۴ تن در کالیفرنیا مطرح شده بود، واکنش‌های منفی گسترده‌ای در داخل و خارج آمریکا داشت؛ از جمله کاخ سفید، نخست وزیر انگلیس و همچنین شماری از رقبای ترامپ در حزب جمهوری خواه به شدت از او انتقاد کردند.
هیلاری کلینتون، نامزد رقابت‌های درونی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا هم گفت که شعارهای ترامپ او را به بهترین سربازگیر داعش بدل می‌کند. کلینتون در مناظره دموکرات‌ها گفت، داعش با نمایش ویدیوهای توهین‌آمیز دونالد ترامپ به اسلام، برای جذب تعداد بیشتر افراطگرایان تروریست استفاده می‌کند.
گروه شبه‌نظامی الشباب که شاخه القاعده در سومالی است، در ویدیوی جدید تبلیغاتی خود از بخش‌هایی از سخنان دونالد ترامپ علیه مسلمانان استفاده کرده است؛ سخنانی که خواستار منع کامل ورود مسلمانان به آمریکاست.
ترامپ در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس در واکنش به این ویدئو گفت:‌ ببینید، مشکلی وجود دارد که من آن را مطرح می کنم. مردم به من گفته اند که جرات مطرح کردن آن را داشته‌ام چون صادقانه بگویم که این یک واقعیت است و هیچ کس نمی خواهد آن را پیش بکشد.
به گزارش شبکه خبری ای.بی.سی، ویدیوی تبلیغاتی مذکور که بیش از ۵۱ دقیقه است، در شرایطی منتشر شده که جنگ لفظی میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی بر سر اظهارات جنجالی ترامپ بالا گرفته است.
ترامپ معتقد است که تا روشن شدن مساله نباید اجازه داد که هیچ مسلمانی پای خودش را در ایالات متحده آمریکا بگذارد. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هم معتقد است که چنین سخنانی تنها به جذب تعداد افراد بیشتر به سمت گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های شبه‌نظامی کمک می‌کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.