خاطره بازیگر لیسانسه‌ها از عزت‌الله مهرآوران و علی سلیمانی

بازیگر سریال لیسانسه‌ها درباره دلایل کمرنگ بودن خود در فضای کارگردانی و برنامه‌ریزی آثار تلویزیونی و سینمایی، توضیحاتی بیان کرد.

افشین سنگ‌چاپ بازیگر نام آشنای تلویزیون با یادی از مرحوم عزت‌الله مهرآوران گفت: او حق استادی بر گردن من داشت، بسیار انسان شریفی بود؛ انسانیت و شرافت را باید او آموخت.

وی با اشاره به سریال‌های «پدر و پسری» و «روزهای آبی» شبکه پنج سیما که در آنها با مرحوم علی سلیمانی همبازی بوده است، درباره این بازیگر فقید اظهار کرد: من از سال ۱۳۷۱ با علی سلیمانی دوست و همکار بودم. همچنین همسرم هم ارادت خاصی به او داشت تا جایی که بعد از پیام تسلیت ما در فضای مجازی عده‌ای گمان کرده بودند که علی برادر خانم من بود، در صورتی که نسبت فامیلی با ما نداشت اما با همسرم عهد خواهر و برادری بسته بودند.

سنگ چاپ ادامه داد: شاخص‌ترین ویژگی علی سلیمانی، انرژی و امید به زندگی او بود. به قدری زندگی را آسان می‌گرفت که هر وقت به او می‌گفتیم ماسک بزن، در جواب می‌گفت که من نمی‌گیرم.

وی درباره جایگزینی علی سلیمانی در فصل بعدی «روزهای آبی» اظهار کرد: علی طوری بازی می‌کرد که یافتن جایگزین برای او سخت است. حتی در ۲ سکانس فیلم «تنگه ابوقریب» به گونه‌ای بازی می‌کند که احساس می‌کنید جایگزینی برای او وجود ندارد. این سبکِ بازی علی بود و شاید خود کارگردان هم نتواند درباره بازیگر جایگزین او صحبت کند.

بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» درباره علت دورماندن خود از فضای کارگردانی توضیح داد: این درخواست خودم بود زیرا این کار حاشیه‌های زیادی برایم داشت. از طرفی یکی از دغدغه‌هایم بازیگری بود؛ همیشه می‌گویم که بازیگری عشق و گروه کارگردانی تخصص من است. همچنین با تولد دخترم که الان ۱۳ ساله است، زندگی شکل دیگر پیدا کرد. در نتیجه ترجیح دادم که یک پدر باشم تا دستیار کارگردان؛ به همین دلیل پدر بودن و بازیگری را ادامه دادم.

وی درباره کمرنگ شدن همکاری‌اش با سیروس مقدم گفت: بین ما هیچ مشکلی به وجود نیامد، فقط بعد از سریال چهاردیواری بود که فشار زندگی زیاد شد و من درگیر خانواده شدم. همانطور که می‌دانید زندگی هنری بسیار پیچیده و سخت است و تا زمانی که کسی در دل آن نباشد، فضایش را درک نمی‌کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.