استفاده جالب از ایرپاد اپل در آینده!

نسل‌های بعدی ایرپاد به عنوان سمعک قابل استفاده خواهند بود.

چند سالی است که هندزفری‌های بی سیم رواج یافته اند و اپل در طول این مدت به دنبال ارتقای این محصول است. تشخیص سقوط، ضربان قلب، بررسی خواب و بررسی دمای بدن  از جمله مواردی است که ایرپاد‌ها به کمک ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند آن‌ها را اندازه گیری می‌کنند.

اپل دائماً به دنبال روش‌های جدید و ابتکاری برای پر کردن شکاف بین وسایل الکترونیکی مصرفی قدیمی و تجهیزات پزشکی است. این بار نیز این شرکت به دنبال جایگزین کردن ایرپاد به جای سمعک‌های سنتی است. باید منتظر ماند و دید که این شرکت چگونه می‌تواند در زندگی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان که از کم شنوایی خفیف یا متوسط رنج می‌برند، تفاوت ایجاد کند.

در مواقعی بسیاری از کم شنوایان به دلیل استفاده از سمعک و دیده شدن آن شرمنده می‌شوند. این احساس شرم به طور طبیعی از بین می‌رود اگر یک جفت ایرپاد بتواند شنوایی آن‌ها را در همه جا بهبود بخشد، به ویژه اگر این ویژگی اضافی باعث افزایش قیمت ایرپاد‌ها نشود. این در حالی است که سمعک‌های سنتی بسیار گران هستند.

در ارتباط با این پروژه سازمان غذا و داروی ایالات متحده ابتدا باید نسبت به قوانین سختگیرانه خود تجدید نظر کند تا اجازه دهد “سمعک بدون نسخه” وجود داشته باشد، که به نظر می‌رسد این امر می‌تواند بخشی از کار شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل را راحت کند.

البته تولید این محصول یک پروژه طولانی مدت و پیچیده است همچنین از نظر فنی و پزشکی ممکن است تولید این ایرپاد‌ها درست نباشد به همین دلیل احتمال اینکه این پروژه شکست بخورد وجود دارد.

گفتنی است؛ سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در سال ۲۰۱۶ از هدفون‌های بی سیم با قابلیت ردیابی تناسب اندام و سلامتی رونمایی کرد، اما نسل اول و دوم Gear IconX در بررسی ضربان قلب کاربران بسیار قابل اعتماد و دقیق نبودند. این یکی دیگر از دلایل کلیدی است که باعث می‌شود اپل بخواهد قبل از انتشار تلاش‌های مربوط به پروژه ایرپاد خود وقت زیادی را صرف کند و یا با قاطعیت درباره موفق شدن این پروژه صحبت نکند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.