دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران پیش از شروع امتحانات آزاد می‌شوند

معاون وزیر علوم با اعلام این‌که به نظر می‌رسد تعداد دانشجویان بازداشتی زیاد نباشد، گفت: پیگیری می‌کنیم این افراد هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در تجمعات اخیر بازداشت شده‌اند گفت: این دانشجویان به زودی و قبل از شروع امتحانات پایان ترم آزاد خواهند شد.
دکتر غفاری با اعلام این مطلب اظهار کرد: در اعتراضات اخیر فقط دانشگاه تهران درگیر یک‌سری اعتراضات از سوی دانشجویان شد و دانشجویان در تجمعات خود مطالباتی داشتند و نکاتی را مطرح کردند؛ اما در داخل دانشگاه حادثه یا مورد خاصی برای دانشجویان اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتراضات اخیری که در دانشگاه تهران اتفاق افتاد، مسائلی بود که از بیرون از دانشگاه وارد دانشگاه شد و این مطالبات در بیرون دانشگاه رقم خورده بود. این‌طور نیست که از درون دانشگاه به بیرون منتقل شده باشد و به جز دانشگاه تهران، سایر دانشگاه‌ها نیز ورودی به این مسائل نداشته‌اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در تجمعات اخیر بازداشت شدند، گفت: آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان نداریم. البته به نظر می‌رسد تعداد افراد بازداشت شده زیاد نباشد، ولی پیگیری می‌کنیم این دانشجویان بازداشت شده نیز هر چه سریع‌تر و قبل شروع امتحانات پایان ترم آزاد شوند.
دکتر غفاری در پایان با بیان اینکه انتظار ورود دانشجویان به فعالیت‌های ساختارشکنانه را نداریم، گفت: دانشجویان همیشه مطالبه‌گر هستند و مباحث خود را به شیوه‌های مختلف و از جمله نقد مطرح می‌کنند، ولی این‌که به فعالیت‌های ساختارشکنانه ورود کنند، از هیچ دانشجویی انتظار نمی‌رود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.