نامه تهران به بان‌کی‌مون درباره حفاظت از سفارت عربستان

نماینده ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به دبیرکل این سازمان ضمن محکوم کردن اقدام عربستان در شهادت شیخ نمر، اقدامات ایران در حفاظت از نمایندگی های این کشور را تشریح کرد.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به بان کی مون دبیرکل این سازمان ضمن محکومیت اقدام تحریک آمیز عربستان سعودی در به شهادت رساندن آیت الله شیخ باقر نمر، اقدامات کشورمان را برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه در ارتباط با نمایندگی‌های عربستان سعودی در تهران و مشهد تشریح کرد.
در بخشی از نامه سفیر کشورمان ضمن تاسف از اینکه علیرغم تلاش های گسترده نیروهای انتظامی، تعدادی از معترضین وارد محل سفارت شده و خساراتی به ساختمان‌های مذکور وارد کردند، آمده است: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تعهدات خود وفق حقوق بین‌الملل و اسناد بین المللی ذیربط خصوصا کنوانسیون ۱۹۶۳ وین ناظر بر روابط کنسولی و کنوانسیون ۱۹۶۱ وین ناظر بر روابط دیپلماتیک، از هیچ اقدامی برای بازداشت کلیه عاملان بروز حادثه و پیگرد قضایی موضوع فروگذار نخواهد کرد.
در نامه خوشرو همچنین آمده است: پس از وقوع حوادث فوق، جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری دستورات لازم را به دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت کشور ابلاغ کرده‌اند و بر تسریع در پیگیری موضوع و محاکمه عاملان بروز حادثه تاکید کرده و ریاست قوه قضائیه کشورمان نیز بر پیگیری سریع و همه جانبه موضوع تاکید کرده است.
در این نامه همچنین اظهار شده است: جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را جهت جلوگیری از بروز حوادث مشابه به عمل خواهد آورد.
نمایندگی دائم کشورمان خواستار ثبت و انتشار این نامه به عنوان سند مجمع عمومی سازمان ملل متحد شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.