برجام موجب تشویش سعودی ها و حرکت به سمت قطع رابطه با ایران شد

سخنگوی سابق وزارت خارجه گفت:به نتیجه رسیدن برجام، رژیم سعودی را دچار تشویش، کارشکنی و حرکت به سمت قطع رابطه با ایران کرد.

 به نقل از صدا و سیما حمیدرضا آصفی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اشاره به سرکوب مردم بی دفاع بحرین با توپ و تانک سعودی ها و تزریق تروریست به سوریه در جهت ساقط نمودن دولت بشار اسد، ادامه داد: رفتار غیرعقلایی سعودی ها در سال های اخیر نشان از بی تدبیری آنها دارد.
آصفی گفت: به نتیجه رسیدن برجام، رژیم سعودی را دچار تشویش، کارشکنی و حرکت به سمت قطع رابطه با ایران کرد.
وی تاکید کرد:حمله عرب ها به یکدیگر از بی منطقی ترین کارهای ممکن است زیرا وقتی عربستان دیگر کشورهای عربی را برادر می داند با چه منطقی می توان پذیرفت که برادر به برادر حمله می کند.
سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه کشورمان حمله به سفارت عربستان را عمل محکومانه ای عنوان کرد و ادامه داد: این اقدام دست رژیم سعودی را در بهانه جویی و جلوه دادن مظلوم نمایی باز گذاشت.
آصفی افزود: قطع ارتباط با ایران نیاز به دلیل منطقی و جدی دارد اما ادله مطرح شده رژیم سعودی برای قطع رابطه با کشورمان، غیرمنطقی است.
وی عربستان را ناقض حقوق بشر خواند و گفت: دلیل رفتار امروز عربستان، لوس کردن این کشور توسط غربی هاست.
آصفی افزود: عربستان برای سرپوش گذاشتن بر افتضاحاتش نیازمند چالش و هیاهو در منطقه بود که با اقدامات اخیر و باز کردن پای آمریکا به منطقه تا حدودی به منظورش رسید اما آمریکا هم در شرایط فعلی، موفق نخواهد بود، زیرا عربستان بدهی زیادی از قبیل تعرض به دو نوجوان در فرودگاه، ماجرای منا و به شهادت رساندن ایت الله نمر به ایران دارد.
سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه گفت: در مقابل اقدامات غیرمنطقی و غیرعقلایی عربستان، ما باید متانت خود را حفظ کنیم و برای جهان اسلام توضیح دهیم که عربستان در حال سرویس دهی به صهیونیست هاست و در این میان ایران به عنوان یک قدرت در منطقه، مطالبات جدی از سعودی ها دارد.
سفیر سابق ایران در امارات گفت: منافع عربستان از تنشهای اخیر فقط حمله، تمسخر و انتقاد رسانه های اروپایی است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.