مشاورنخست وزیر پاکستان: درتلاش برای از بین بردن تنش میان ایران و عربستان هستیم

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور ملی و داخلی گفت: پاکستان به عنوان یک کشور قابل احترام، مقتدر و قدرت اتمی، در تلاش است تا تنش میان ایران و عربستان را کاهش دهد و آن را خنثی کند.

'عرفان صدیقی' صبح سه شنبه در مصاحبه ای کوتاه با رادیو دولتی پاکستان گفت: پاکستان 'بخاطر حرمین شریفین' از روابطی دوستانه و برادرانه با عربستان سعودی برخوردار است و با ایران هم روابطی دوستانه و تاریخی دارد.
وی گفت: محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان که هم اکنون در سفر به سریلانکا به سر می برد، به محض بازگشت از این سفر، گام هایی برای پایان دادن به بحران (میان ایران و عربستان) خواهد برداشت و وزارت خارجه پاکستان نیز تلاش هایی را برای خنثی کردن تنش ها میان این دو کشور اسلامی آغاز کرده است.

** پاکستان از تشدید تنش میان ایران و عربستان ابراز نگرانی کرد
وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه گذشته (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، از تشدید تنش میان ایران عربستان ابراز نگرانی کرد.
در این بیانیه که نسخه از آن از سوی قاضی خلیل الله سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، آمده است: حمله به سفارت عربستان در تهران، که خلاف موازین بین المللی است، اقدامی ناخوشایند و عمیقا مایه تاسف است.
این بیانیه می افزاید: نیروهای سیاه افراط گرایی و تروریسم می توانند از هرگونه عدم وحدت در امت اسلامی بهره برداری کنند. ما (پاکستان) خواستار حل اختلاف ها از راه های صلح آمیز هستیم و این روش را به نفع وحدت مسلمانان در شرایط پرچالش کنونی می دانیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.