سیگنال‌های مهم برای بورس امروز دوشنبه ۱ آذر

بر اساس اطلاعیه‌های منتشر شده در کدال مقدمات افزایش سرمایه شستا فراهم شده است. این خبر سیگنال مهمی برای بازار سهام امروز است.

سیگنال‌های خوبی برای بازار سهام امروز وجود دارد و با توجه به اتمام مثبت بورس در روز گذشته به نظر می‌رسد امروز نیز شاهد رشد شاخص کل با پیشروی نمادهای شستا، بانکی‌ها، خودرویی‌ها و در ادامه سایر گروه‌ها باشیم.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال افزایش سرمایه هزار و ۱۷۲ درصدی شستا به تایید حسابرس رسیده است. این افزایش سرمایه قرار است از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های این شرکت صورت پذیرد. به گفته موسوی،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این افزایش سرمایه از منظر ریالی در تاریخ بازار سرمایه بی‌سابقه است.

علاوه بر این دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت گفته افزایش سرمایه بانک ملت دوباره به جریان افتاده و توسط سازمان حسابرسی در حال رسیدگی است. به محض دریافت گزارش مذکور، سهامداران مطلع خواهند شد.

میرکاظمی،رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا ۱۵ آذر بودجه بر مبنای واقعی نه بر مبنای ردیف محور بلکه بر مبنای برنامه محور به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۵ دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند، دولت سیزدهم تاکنون بیشتر از آنکه اوراق بفروشد اوراق تسویه کرده است.

احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس گفت: ما امیدی به اجرای برجام نداریم، اساساً این توافق از همان ابتدا عملاً برای اجرا شدن تدوین و نوشته نشده است. اما به جهت اینکه به جامعه جهانی ثابت شود که جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن آن همکاری حداکثری را داشته و به تعهدات خود عمل کرده است، پای میز مذاکره می‌رویم.

دادگر، مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی‌های دولت وزارت اقتصاد گفت: ۲۵۰۰ ملک مازاد دولتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومانشناسایی شده است. این ۲۵۰۰ ملک همه دارای سند مالکیت و فاقد معارض و متصرف بوده و پروسه کاملی برای تعیین “مازاد بودن” آنها صورت گرفته و آماده فروش هستند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.