افزایش حقوق دولتی ۱۴۰۱ مصوب نشده است؟

آیا افزایش حقوق برای سال ۱۴۰۱ تصویب شده است؟

به گفته محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران، رقم پیش بینی شده برای سال جاری در حالی است که سال گذشته در مجموع ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شد که با رقم پیش بینی شده در بودجه سال جاری اختلاف بسیاری دارد.

در پیش‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۱، درآمد حقوق دولتی معادن در حالی ۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این رقم ۴ برابر بودجه ۱۴۰۰ و بیش از ۲ برابر انتظار بازار سهام است. اعلام این رقم واکنش فعالان این بخش را به همراه داشت.

فعالان بخش معدن معتقدند رقم پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ غیر قابل تحقق است. آنها بر این نکته تاکید می کند که براساس پیش بینی ها و وضعت موجود بخش معدن می توان گفت برای سال آینده نهایت ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان از رقم پیش بینی شده در بودجه محقق خواهد شد. به گفته محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران، رقم پیش بینی شده برای سال جاری در حالی است که سال گذشته در مجموع ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شد که با رقم پیش بینی شده در بودجه سال جاری اختلاف بسیاری دارد.

 حال با توجه به واکنش های فعالان بخش معدن، علی حسن‌زاده، مشاور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در این باره توضیح داده و می گوید: افزایش حقوق دولتی در شورای عالی معادن به تصویب نرسیده است و معاونت معادن نیز برنامه‌ای برای افزایش ضرایب ندارد.

مشاور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران به این نکته نیز اشاره کرد که در این میان، گروهی از معدنکاران دچار معوقاتی در پرداخت حقوق دولتی هستند که تدابیری برای وصول معوقات آنها اندیشیده شده است.

به گفته فعالان بخش معدن  عمده حقوق دولتی معادن با توجه به تناژ استخراج و ارزش مواد معدنی مرتبط با  سنگ آهن، مس، روی، سرب، طلا و نقره است.این افزایش غیرمنتظره، بر هزینه های ‌تولید و سرمایه گذاری زنجیره معدن و صنایع معدنی تاثیر مستقیم دارد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.