محبوب‌ترین منطقه تهران برای خرید مسکن

منطقه ۲۲ با ۷۹ معامله انجام‌شده ۱۲.۸۶ درصد رشد معاملات را شاهد بوده که کمترین افزایش نسبت به مهرماه در میان مناطق ۲۲ گانه‌ی تهران است.

در دومین ماه پاییز رشد معاملات مسکن رشد ۳۳.۵ درصدی را تجربه کرد و ۱۰ منطقه تهران تعداد رشد معاملاتشان بیش از رشد میانگین معاملات در تهران بود.

براساس گزارش‌های منتشرشده از تحولات بازار مسکن در آبان‌ماه که توسط بانک مرکزی منتشر شده، معاملات مسکن نسبت به مهرماه ۳۳.۵ درصد افزایش یافته و در تهران ۷۳۰۰ معامله به ثبت رسیده است. همچنین در این ماه قیمت متوسط مسکن ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به مهرماه ۱.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی آمار فروش مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد منطقه ۱۷ با رشد ۹۳.۳۳ درصدی بیشترین رشد معاملات را در آبان‌ماه داشته است. در این ماه ۲۶۱ معامله‌ی مسکن در این منطقه انجام شده است؛ اما منطقه‌ی ۵ همچنان رکورددار فروش در میان مناطق تهران است. در آبان‌ماه ۱۰۱۱ قرارداد فروش در منطقه ۵ به امضا رسیده که نسبت به مهرماه ۲۷.۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

منطقه ۱۹ با ثبت ۵۶ معامله و افزایش ۵۱.۳۵ درصدی، منطقه ۱۷ با رشد بیش از ۹۳ درصدی، منطقه ۱۶ با ثبت ۱۳۸ معامله و رشد ۶۲.۳۵ درصدی، منطقه ۱۵ با ثبت ۳۸۸ معامله و رشد ۳۸.۸ درصدی، منطقه ۱۴ با رشد ۴۶.۹۱ درصدی و ثبت ۴۷۶ معامله، منطقه ۱۳ با ۲۳۴ معامله‌ی ثبت‌شده و رشد ۴۰.۱۲ درصدی، منطقه ۱۱ با ۳۶۶ معامله مسکن و رشد ۵۸.۴۴ درصدی، منطقه ۹ با ثبت ۱۸۷ معامله و رشد ۵۲.۳ درصدی، منطقه ۸ با ۳۸.۳۰ درصد رشد و انجام ۴۵۵ معامله‌ی مسکن و منطقه ۳ با رشد ۳۴.۸۵ درصد و ثبت ۲۶۷ معامله بیش از میانگین رشد معاملات آبان‌ماه، افزایش معاملات مسکن را تجربه کردند.

براساس این گزارش، منطقه ۲۲ با ۷۹ معامله انجام‌شده ۱۲.۸۶ درصد رشد معاملات را شاهد بوده که کمترین افزایش نسبت به مهرماه در میان مناطق ۲۲ گانه‌ی تهران است.

منطقه ۲۱ با ۱۳۴ معامله‌ی ثبت‌شده و رشد ۳۱.۳۷ درصدی، منطقه‌ی ۲۰ با ۷۷ معامله و رشد ۱۳.۲۴ درصدی، منطقه ۱۸ با ۱۹۲ معامله و ۳۱.۵۱ درصد رشد، منطقه ۱۲ با ۱۵۹ معامله و رشد ۳۱.۴۰ درصدی، منطقه ۱۰ با ثبت ۶۵۸ معامله و رشد ۳۰.۳۰ درصدی، منطقه ۷ با ثبت ۴۳۲ قولنامه فروش و رشد ۳۱.۳۱ درصدی، منطقه ۶ با ۲۱۹ معامله‌ی مسکن و رشد ۲۳.۳ درصدی، منطقه ۵ با رشد ۲۷.۴۹ درصدی، منطقه ۴ با رشد ۳۰.۴۵ درصدی، منطقه ۲ با رشد ۱۲.۴۱ درصدی و منطقه‌ی یک با ثبت ۳۳۴ معامله و رشد ۲۴.۱۶ درصدی کمتر از میانگین رشد معاملات در آبان شاهد افزایش خریداران بودند.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از مجموع ۷۳۰۴ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۲.۰ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با آبان‌ماه سال قبل حدود ۶.۹ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت بالا در گروه‌های «۶ تا ۱۰»، «۱۱ تا ۱۵» و «۱۶ تا ۲۰» سال ساخت افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در آبان ماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۳.۸ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۱۰ و ۲ به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۹.۰ و ۸.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحد‌های مسکونی با زیربنای «۵۰ تا ۶۰» مترمربع با سهم ۱۶.۱ درصد اختصاص داشته است. واحد‌های دارای زیربنای «۶۰ تا ۷۰» و «۷۰ تا ۸۰» مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۱۵.۷ و ۱۲.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع در این ماه، واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، ۵۹/۰ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.