جزئیات فروش فوری ایران خودرو در روز چهارشنبه/ خودرو گران می‌شود

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه روز دوشنبه شاهد نوسان ۲ تا ۷ میلیونی قیمت خودرو بودیم، در مورد پیش بینی بازار خودرو در کوتاه مدت گفت: هرچند بازار خودرو تا پایان هفته شاهد نوسان قیمت است، اما این نوسان در روز چهارشنبه به دلیل فروش فوری هایما ازسوی ایران خودرو بیشتر است.

نسترن انتظامی با تاکید بر اینکه روز گذشته قیمت خودرو به طور متوسط ۳ تا ۵ میلیون تومان افزایش داشت، گفت: نوسان قیمتی در بازار روز گذشته زیاد بود و قیمت خودرو صبح نسبت به بعدازظهر مجددا یک درصد افزایش داشت.

چرا سایت ایران خودرو از دسترس خارج شد؟

این کارشناس صنعت خودرو به اقتصاد ۲۴ گفت: پژو ۲۰۶ روز یکشنبه هفته اخیر ۲۶۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورد و صبح دوشنبه ۲۶۹ میلیون تومان بود که با افزایش ۴ میلیونی، عصر روز گذشته به ۲۷۳ میلیون تومان رسید.

انتظامی دلیل نوسان شدید قیمت خودرو در روز گذشته را ثبت نام فیدلیتی و دیگنیتی شرکت بهمن موتور اعلام کرد و گفت: ثبت نام این دو مدل خودرو ساعت ۱۰ صبح روز گذشته آغاز شد. در این میان بسیاری از افراد به دلیل فاصله قیمتی زیاد این خودرو‌ها با بازار برای ثبت نام به سایت مراجعه کردند، ولی ثبت نام بسیار محدود بود؛ به طوری که سایت هنگ کرد و دست خریداران در پوست گردو ماند.

سود فیدلیتی و دیگنیتی برای خریداران چقدر است؟

این فعال بازار خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: ثبت نام فیدلیتی و دیگنیتی مورد استقبال مردم قرار گرفت، زیرا خودرو‌های بسیار پرسودی است. قیمت کارخانه این دو مدل خودرو در بازه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که دیگنیتی در بازار آزاد، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورده و فیدلیتی یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان.

نسترن انتظامی با بیان اینکه خریداران پول خود را در یک کاسه کرده بودند تا این خودرو‌ها را ثبت نام کنند، گفت: ثبت نام بسیار محدود صورت گرفت. سیستم هم هنگ کرد و اکثر خریداران موفق به ثبت نام نشدند؛ بنابراین اقدام این افراد برای خرید خودرو بعد از ساعت ۱۱، بازار خودرو را متشنج کرد.

افزایش معاملات خودرو نسبت به هفته گذشته

به گفته این کارشناس بازار خودرو، هنوز بازار خودرو در رکود است و خرید و فروش زیادی انجام نمی‌شود، ولی میزان خرید و فروش در این هفته نسبت به هفته گذشته بیشتر است.

انتظامی افزود: در هفته‌های آینده در بازار خودرو نوسان داریم، ولی بازار پرریسک و استرس زاست، چون نمی‌دانیم وضعیت دلار چگونه می‌شود. نوسان دلار قطعا خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاثیر گرانی دلار بر بازار خودرو

این فعال بازار خودرو با بیان اینکه بسیاری از اقتصاددانان تخمین زده اند در بازه دو هفته ای، دلار به ۳۵ هزار تومان می‌رسد و مجددا اصلاح قیمتی می‌شود و دوباره روی ۲۹ هزار تومان می‌ایستد، گفت: این نوسان قطعا روی بازار خودرو تاثیر می‌گذارد.

انتظامی به اقتصاد ۲۴ گفت: خودروسازان باید محصولات خود را افزایش قیمت بدهند تا کارخانه هایشان راه بیفتد. در حال حاضر خودروساز پیش فروش گذاشت و قیمت فروش در این طرح طبق نرخ مصوب سال آینده است. پس به نفع خودرساز است که پیش فروش بگذارد تا پول آن را بگیرد.

تشدید نوسان قیمت خودرو در روز چهارشنبه

این کارشناس بازار خودرو گفت: خودروسازان در این مدت فروش فوری نگذاشتند و تنها فروش فوری بدون قرعه کشی برای خودرو‌های قیمت گذاری جدید هایما s۷ و هایما S۵ جدید در صبح چهارشنبه انجام می‌شود.

انتظامی ادامه داد: پیش فروش چهارشنبه باعث می‌شود خیلی از کسانی که در کار خرید و فروش خودرو هستند پولشان را جمع کنند؛ بنابراین بازار فردا برای خرید و فروش آرام است، ولی در مجموع تا زمانی که دلار گران شود گرانی خودرو ادامه دار است مگر اینکه خودروسازان فروش فوری را شروع کنند و ماشین وارد بازار شود. ۲ هزار خودرو هفته گذشته به پرسنل ایران خودرو به صورت حواله‌ای واگذار شد که باعث شد به صورت موقتی قیمت خودرو ثبات پیدا کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.