توکیو پیشنهاد میانجیگری میان عربستان و ایران را داد

یک دیپلمات ژاپنی ابراز امیدواری کرد که توکیو بتواند با استفاده از روابط حسنه اش با تهران و ریاض نقشی مثبت در عادی سازی روابط دو کشور ایفا کند.

«موتوهیده یوشیکاوا»، سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد با اشاره به اقدام یکجانبه ریاض در قطع روابط دیپلماتیک با ایران گفت: توکیو امیدوار است که بتواند با بهره گیری از مناسبات خوب خود با کشورهای خاورمیانه در زمینه کاهش تنش بین عربستان و ایران اقدام کند.
«یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن نیز امروز با اشاره به وابستگی بالای این کشور به نفت منطقه خاورمیانه گفت: ژاپن نگران وخامت اوضاع منطقه و قطع روابط بین کشورها از جمله عربستان با ایران است.
او همچنین گفت: طرف ها برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع، خویشتن دار باشند و از طریق گفت وگو و تبادل نظر، مسائل را حل و فصل کنند.
سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: ما روابط بسیار خوب و مناسبی با همه کشورهای خاورمیانه از جمله دو کشور ایران و عربستان داریم و امید زیادی دارم که بتوان از این موقعیت برای برقراری نوعی «تعادل شایسته» در مناسبات دو کشور بهره برد.
محاکمه و اعدام آیت الله «نمر» رهبر شیعیان عربستان اعتراض های وسیعی در کشورهای جهان داشت و متعاقب آن عربستان در اقدامی خشم آلود تصمیم به قطع روابط با ایران گرفت.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.