اعتراف سرمربی بارسلونا در آستانه ال‌کلاسیکو

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا حریف شاگردانش در مرحله نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا را قوی‌ترین تیم حال حاضر این کشور توصیف کرد.

ژاوی هرناندس سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در نشست خبری پیش از بازی شاگردانش برابر رئال مادرید در بازی اول مرحله نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا که در شهر ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود، حریف را تیمی آماده‌تر از آبی‌واناری‌های کاتالونیا توصیف کرد و گفت: «من بارسلونا را تیمی در دست ساخت می‌بینم و رئال مادرید را تیمی بسیار آماده اما این دلیل نمی‌شود که ما برای خودمان شانسی قائل نباشیم. ما در شرایط مختلف با آنها روبه‌رو شده‌ایم. تحمیل سبک فوتبال‌مان به این تیم آسان نخواهد بود چون آنها آماده‌ترین تیم حال حاضر اسپانیا هستند.»

ژاوی با تأکید بر اینکه از زمان بازگشتش به نوکمپ به عنوان سرمربی تا به امروز بارسلونا پیشرفت‌هایی محسوس داشته است، ادامه داد: «من نشانه‌های خوبی در تیم می‌بینم. بله ما باید ایرادهای خودمان را شناسایی کنیم اما باید نکات خوب تیم را هم دید و من چیزها خوبی در این تیم می‌بینم. در برخی جنبه‌ها تیم ما خوب است. ما باید با ساختن این پروژه ادامه دهیم. این بازی برای ما یک محک خوب است تا ببینیم که در چه سطحی هستیم. بازیکنانی مثل پدری، فران تورس و آرائوخو برای تیم ما بسیار مهم هستند و من خوشحالم که آنها دوباره به ترکیب تیم برگشته‌اند.»

سرمربی آبی‌واناری‌ها در پاسخ به این سؤال که پیروزی تیمش در این بازی چه مفهومی خواهد داشت، عنوان کرد: «برد در این بازی می‌تواند یک نقطه عطف باشد. رسیدن به فینال و بعد بردن جام، به پروژه ما اعتباری بی‌اندازه می‌بخشد. بردن این بازی بسیار مهم است. پیروزی در این بازی به ما جام را نمی‌دهد چون هنوز یک فینال هم پیش رو خواهیم داشت اما برای ما بردن این بازی بسیار مهم است. این بازی یک چالش و یک فرصت برای بردن یک جام است. ما هم بسیار باانگیزه هستیم و سعی می‌کنیم که کنترل بازی را به دست بگیریم. ال‌کلاسیکوها همیشه بازی‌هایی غیرقابل پیش‌بینی بوده است. هیچ کسی نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد حتی اگر وضعیت دو تیم خیلی متفاوت باشد.»

دومین ال‌کلاسیکوی فصل جاری فوتبال اسپانیا از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض عربستان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.