اخبار مهم برای بورس امروز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰

مهم‌ترین اخبار برای بورس امروز شنبه ۲۵ دی‌ماه چیست؟

در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران بیش از دو درصد افت را به ثبت رساند تا همچنان روند نزولی خود را ادامه دهد. این در حالی است که با وجود رکود بورس، اکثر کارشناسان معتقدند این هفته بازار یا خنثی یا مثبت خواهد بود. اما در اولین روز هفته چه اخباری بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران وجود دارد و امیدواریم به زودی به توافق برسیم. ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی باید جدی‌تر عمل کند.

فعالان صنعت روغن نباتی خواستار حذف ارز ترجیحی؛کالاهای یارانه‌ای به قیمت واقعی سر سفره مردم قرار نمی‌گیرد.

تا انتهای این هفته گزارشات ۹ ماهه شرکت‌های بورسی منتشر خواهد شد. این در حالی است که برخی شرکت‌ها نیز در هفته گذشته گزارشات خود را منتشر کرده بودند. انتظار می‌رود انتشار این گزارش‌ها با عملکرد مثبت نمادهای بورسی همراه باشد.

انتظار می‌رود امروز نرخ سود بین بانکی کاهش یابد. به نظر می رسد نرخ سود بین بانکی، نرخ بانک مرکزی (ریپو) و نرخ بازده اوراق امکان یک درصد کاهش دیگر را داشته باشند. البته روز یکشنبه و دوشنبه می توان دید که آیا باز هم نرخ کاهش پیدا می کند یا نه. کاهش نرخ بهره و کنترل آن فعلا آرامشی را در بازاری ها بوجود آورده است و اگر همین روند ادامه پیدا کند می توان به بازار امیدوار بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.