دوستداران کتاب برای معاوضه آثار خوانده شده گردهم می آیند

گردهمایی دوستداران کتاب برای معاوضه آثار خوانده شده به میزبانی کتابفروشی «دف» برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ،حمیدرضا شعبانی،مدیر انتشارات و کتابفروشی «دف» گفت:بیش از 50 نفر از اعضای یک شبکه اجتماعی معاوضه کتاب، با هدف دسترسی بیشتر افراد به کتاب و همچنین گردش کتاب های بدون استفاده در جامعه با کمترین هزینه، عصر پنجشنبه 17 دی با حضور در کتابفروشی «دف» کتاب های خود را معاوضه می کنند.
وی افزود: اعضای این گروه تاکنون بارها در اماکن عمومی مانند پارک ها و کافه ها کتاب های خود را با یکدیگر معاوضه کرده اند و این نخستین باری است که یک کتابفروشی را برای تاخت کتاب هایشان انتخاب می کنند.
به گفته شعبانی، فراهم کردن فرصت برای دسترسی بیشتر افراد به کتاب ها و همچنین گردش کتاب های بدون استفاده در جامعه با کمترین هزینه به منظور هم افزایی فرهنگی و ترویج کتاب و کتابخوانی هدف این حرکت فرهنگی عنوان شده است.
وی افزود: ما از هر اقدامی که به گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کند حمایت می کنیم زیرا معتقدیم باید از هر فرصت ممکن برای افزایش سرانه مطالعه در میان جوانان استفاده کرد.
شعبانی ادامه داد: شبکه های اجتماعی رسانه هایی هستند که می توانند با نگاه و رویکرد مثبت در خدمت کتاب قرار بگیرند، خوشبختانه امروز گروه های بسیاری در حوزه کتاب در شبکه های اجتماعی فعال هستند به طوری که موضوع «مبادله کتاب های خوانده شده» تنها در یکی از شبکه های اجتماعی بیش از 14 هزار عضو فعال و علاقه مند دارد.
بر اساس این گزارش، کتابفروشی «دف» به نشانی زیر پل سیدخندان، حد فاصل خیابان شریعتی و سهروردی، پلاک 64 از آذر ماه سال جای فعالیت خود را آغاز کرده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.