قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 76 سنت معادل 0.88 درصد افزایش به 87 دلار و 24 سنت رسید.

به دنبال نگرانی ها در مورد تشدید تنش در منطقه و احتمال اختلال در عرضه نفت امارات پس از حمله پهپادی حوثی ها به اهدافی خاک این کشور، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد رشد قابل توجهی بود.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «تنش ژئوپلتیک جدید یک عامل دیگر به عواملی که نشان از شکنندگی عرضه در بازار نفت دارد اضافه کرده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۶ سنت معادل ۰.۸۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از ۲۹ اکتبر ۲۰۱۴ یعنی ۸۷ دلار و ۵۵ سنت رسیده بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار و ۲ سنت معادل ۱.۲۲ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۸۴ سنت رسید.

جنبش حوثی های یمن دیروز در حملاتی پهپادی تعدادی تانکر سوخت را در خاک امارات هدف قرار داد و هشدار داد ممکن است تاسیسات بیشتری را هدف قرار دهد.

پس از این حمله که در انبار سوخت مصفح رخ داد شرکت نفت امارات اعلام کرد تلاش می کند از تداوم عرضه فرآورده های خود به مشتریان داخلی و بین المللی اش اطمینان حاصل کند.

تحلیلگران موسسه کامسک گفتند، برودت هوا در فصل زمستان در نیمکره شمالی که موجب افزایش تقاضا برای سوخت های حرارتی شده موجب تقویت قیمت نفت شده است.

تحلیلگران همچنین معتقدند رابطه شکننده فعلی میان عرضه و تقاضا بعید است تعدیل شود، زیرا به دلیل کاهش سرمایه گذاری و کاهش فعالیت استخراج نفت در برخی میادین، تعدادی از تولیدکنندگان در درون اوپک برای افزایش تولید به میزان سهمیه ای که به آنها اختصاص یافته مشکل دارند.

کریگ ارلام تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «این عوامل موجب تقویت قیمت نفت و افزایش گمانه زنی ها در مورد احتمال سه رقمی شدن قیمت ها خواهد شد.»

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.