فعالان اقتصادی ایران و دانمارک تفاهم نامه همکاری امضا کردند

فعالان اقتصادی ایران و دانمارک در حاشیه همایش توسعه همکاری های تجاری دو کشور، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه را صبح امروز (سه شنبه) «توماس باستراپ» معاون مدیرکل کنفدراسیون صنعت دانمارک و «محمدرضا بختیاری» معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران در حاشیه همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و دانمارک امضا شد.
در این تفاهم نامه که با حضور کریستین جنسن وزیر امور خارجه دانمارک و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران امضا شد، «برقراری همکاری بین فعالان اقتصادی دو کشور در زمینه های تبادل های تجاری، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، کمک در برگزاری نمایشگاه ها بین دو کشور و ارائه اطلاعات اقتصادی» شده است.
به گزارش ایرنا، همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و دانمارک، با حضور فعالان اقتصادی ایران و هیاتی متشکل از نمایندگان 60 کمپانی دانمارکی به ریاست وزیر امور خارجه دانمارک، صبح امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
در سال های گذشته حجم مبادلات بازرگانی دو جانبه رشد قابل توجهی داشته و از 70 میلیون دلار در سال 2000 به بیش از 225 میلیون دلار در سال 2011 افزایش یافته است. 
تراز تجاری ایران با دانمارک منفی است؛ این کشور در مقابل 12 میلیون دلار واردات از ایران، سالیانه 213 میلیون دلار کالا و خدمات به کشورمان صادر می کند. 
به دنبال مساله کاریکاتورهای موهن و تحریم کالاهای دانمارکی در کشورهای اسلامی از جمله ایران، حجم مبادلات تجاری در سال 2006، 11 درصد کاهش یافت و به 120 میلیون دلار رسید. 
اقلام صادراتی دانمارک به ایران شامل ماشین آلات صنعتی، مواد شیمیایی، تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو، قطعات الکترونیکی و خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف صنعتی است و زمینه های صادرات ایران به دانمارک نیز شامل فرش و صنایع دستی، خشکبار و محصولات کشاورزی، مواد معدنی و شیمیایی، مصالح ساختمان، محصولات پتروشیمی و خاویار است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.