وضعیت شیوع کووید-۱۹ در تهران/ افجار دوباره کرونا در پایتخت؟

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران وضعیت این بیماری را در پایتخت شرح داد.

دکتر علیرضا زالی در جلسه قرارگاه عملیاتی کرونا شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: از زمان حضور شهردار جدید شاهد تحول جدی در میزان مشارکت جدی مسئولانه در زمینه کرونا هستیم. مقدم‌ترین دستگاهی که قرارگاه تبیین کردند شهرداری تهران بودند.در واکسیناسیون شاهد مشارکت شبانه‌روزی شهرداری بودیم.

وی افزود: یکی از نقاط غفلت شده در تهران در زمره مشمولین آسیب های اجتماعی بود که جزو مقدم ترین گروههایی بودند که واکسیناسیون آنها انجام شد.

زالی با بیان اینکه تهران ویژگی های متفاوتی دارد و هربار باید طرحی نو در مقابله با کرونا در نظر گرفته شود، گفت: شرایط مطلوبی در کشور به ویژه در تهران داریم‌. مجموع بیماران بستری در استان تهران ۷۵۸ بیمار کرونایی هستند که از این تعداد ۲۳۶ نفر در ای سی یو بستری هستند. روز گذشته ۲۴۰ بیمار جدید بستری شدند که ۳۹ مورد در آی سی یو بستری هستند و نسبت به دوره قبلی آمار خوبی است.

زالی با بیان اینکه روز گذشته۱۴۰۰ بیمار سرپایی داشتیم گفت: آمار مراجعین نسبت به هفته گذشته نشان می دهد با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی در مراجعات سرپایی روبرو هستیم. الگوی مراجعات این بار بسیار خفیف است و دوران بیماری کوتاهی را سپری می کنند اما باید مراقبت کرد.

وی گفت: تعداد فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر بود که تنها سه نفر از آنها پی سی آر مثبت داشتند و در کل تهران دیروز تنها ۶ مراجع اینتوبیشن بدحال داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط در تهران ناپایدار و شکننده است گفت: در تهران بخش زیادی از مراجعین به بخش های خصوصی و مطب‌ها مراجعه می کنند و معمولا در آمار جمعی ممکن است درج نشوند و باید در تحلیل آمار دقت کنیم. در مجموع شرایط عمومی مطلوب اما شکننده است.

زالی به آمار واکسیناسیون در تهران نیز اشاره کرد و افزود: در تهران ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر واکسن دریافت کردند که ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دز اول و ۹ میلیون و ۱۲۹ هزار نفر دز دوم و دو میلیون و ۲۲۰ هزار نفر دز سوم را دریافت کردند.دیروز در تهران ۷۵ هزار واکسن تزریق شد که ۶۰ هزار مورد دز سوم بودند.‌

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.