دبیرفدراسیون اسکی: کمبودبرف مانع ازبرگزاری مسابقات مارپیچ بزرگ آلپاین شد

دبیر فدراسیون اسکی دلیل لغو مسابقات بین المللی مارپیچ بزرگ رشته آلپاین را کمبود برف و عدم کیفیت برف مسیرهای پیست دیزین اعلام کرد .

سید حمید مهدوی افزود: دو مسیر در پیست دیزین برای برگزاری این رقابت ها مورد بررسی هیات ژوری قرار گرفت اما متاسفانه هیچ یک شرایط لازم برای برگزاری این مسابقات را نداشتند.
مسابقات بین المللی اسکی مارپیچ بزرگ آلپاین قرار بود امروز و فردا ( 15 و16 دی ماه ) در پیست دیزین برگزار شود که برگزاری این مسابقات لغو شد. 
وی توضیح داد : قرار بود این مسابقات برگزار شود و جلسه کاپیتان های تیم های شرکت کننده نیز شب گذشته برگزار شد. همچنین اعضای هیات ژوری مشخص شدند و این هیات شب گذشته مسیری به اسم دره را برای این مسابقات مورد بازبینی و بررسی قرار دادندولی اعلام کردند که به دلیل نداشتن برف کافی امکان برگزاری مسابقات مارپیچ بزرگ آلپاین در این مسیر وجود ندارد .
وی ادامه داد: هیات ژوری همچنین به منظور برگزاری این مسابقات امروز نیز مسیر دیگری را مورد بررسی قرار داد که مسیردوم نیز به دلیل ناکافی بودن برف و مناسب نبودن کیفیت برف مناسب مسابقه تشخیص داده نشد.
به گفته دبیر فدراسیون اسکی قرار بود مسابقات با حضور 12 اسکی باز مرد و پنج اسکی باز زن شامل 15 ورزشکار ایرانی و دو ورزشکار خارجی برگزار شود و آمادگی تمامی این نفرات مورد تایید نمایندگان فدراسیون بین المللی اسکی بود.
مهدوی گفت : همچنین قرار بود آخرین مرحله انتخابی تیم اعزامی به المپیک نوجوانان نیز 15 و 16 دی ماه در پیست دیزین برگزار شود که به دلیل ناکافی بودن برف مسیرهای مورد نظر این مسابقات نیز منتفی شد.
وی توضیح داد: با توجه به نداشتن فرصت کافی و اینکه باید اسامی سه ورزشکار اعزامی به المپیک زمستانی نروژ تا سه روز آینده به مسئولان برگزاری این رقابت ها اعلام شود ، رقابت های انتخابی دیگر برگزار نمی شود. اما مسابقات بین المللی مارپیچ بزرگ رشته آلپاین در صورت فراهم شدن شرایط در مسیرهای مورد نظر ممکن است در روزهای آتی برگزار شود.
دبیر فدراسیون اسکی در مورد نحوه انتخاب اسکی بازان اعزامی به المپیک زمستانی نروژ گفت: نفرات اعزامی با توجه به آمادگی جسمانی ، تست های سال گذشته و نظر کمیته فنی انتخاب خواهند شد و به این رقابت ها اعزام می شوند.
بازی‎های المپیک زمستانی نوجوانان لیل‎هامر نروژ 23 بهمن‎ماه آغاز می ‎شود و کاروان اعزامی کشورمان با سه ورزشکار (2 پسر و یک دختر) شامل دو اسکی باز رشته آلپاین و یک اسکی باز رشته صحرانوردی در این مسابقات حضور خواهد داشت.
وی در خصوص لغو مسابقات بین المللی مارپیچ بزرگ رشته اسنوبرد نیز گفت: نماینده فدراسیون بین المللی پس از بررسی وضعیت پیست از نظر ایمنی و تجهیزات اجازه برگزاری این رقابت ها را در زمان تعیین شده (12 و 13 دی ماه ) داد و با وجود اینکه تمامی ورزشکاران این رشته در پیست حضور داشتند اما هیچ اسکی بازی حاضر به شرکت در این رقابت ها نشد .
مهدوی خاطرنشان کرد : این رقابت ها به دلیل شرکت نکردن ورزشکاران از سوی فدراسیون بین المللی لغو شد و قطعا این فدراسیون درخصوص این ورزشکاران تصمیم انضباطی خواهد گرفت ، اما مسئولان فدراسیون اسکی ایران در تلاش هستند تا ضمن رایزنی با مسئولان فدراسیون بین المللی مانع برخورد انضباطی با این اسکی بازان شوند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.