سرنوشت بزرگ‌ترین رانت اقتصادی ایران هفته دیگر تعیین می‌شود

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در مورد ارز ترجیحی تصمیم گیری می کند.

دیگر بر همه معلوم شده است که دلار ۴۲۰۰ نتنها برای اقتصاد و مردم ایران سودی نداشت بلکه با ایجاد یک رانت گسترده فاجعه ای اقتصادی را رقم زد. اما متاسفانه برخی هنوز در کشور نمی خواهند این فاجعه را باور کنند و دلبسته به سیاست غلط دولت روحانی پیگیر ادامه پرداخت این رانت گسترده هستند.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۰ ارز ترجیحی باید تا شهریورماه پرداخت می شد ولی پرداخت آن تا امروز همچنان ادامه یافته است. البته بنظر می رسد اکثریت مجلس و دولت برای حذف آن بعد از مدتها به توافق رسیده اند.

امروز دهنوی عضو کمیسیون تلفیق در خصوص آخرین وضعیت حذف ارز دولتی گفت: اصل این کار مورد توافق مجلس و دولت است و من معتقدم این ارز باید حذف شود اما باید راهکار های جبران و جایگزین مطمئن برای مردم پیدا شود لذا به دنبال یافتن مسیر های مختلفی هستیم و سناریو های متعددی با دولت در حال بررسی است.

وی ادامه داد: هفته آینده در مورد این موضوع تصمیم گیری می شود تا مدل جبرانی و جایگزینی که برای مردم در نظر گرفته می شود در صورت حذف ارز ترجیحی چیست،البته تصمیم برای حذف هنوز قطعی نیست ولی در لایحه دولت این موضوع آمده است اما باید تاکید کنم تصمیم کمیسیون تلفیق به برنامه جایگزین دولت در این خصوص ارتباط دارد.

دهنوی تصریح کرد:ما باید اطمینان خاطر داشته باشیم که قیمت کالاهای اساسی با قیمتی که در سال جاری به مردم ارائه می شود تفاوت زیادی نداشته باشد و اگر تدابیر پیش بینی شده دقیق و کامل نباشد تبعات اجتماعی و اقتصادی آن نگران کننده خواهد بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.