سفیر ایران: سطح روابط تغییری نکرده است/ کویت درمسیر حکمت دیده می شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران درکویت پس ازگفت وگو با مقامات عالیرتبه وزارت امورخارجه این کشور درتوضیح این دیداراظهارکرد: چیزی بنام قطع روابط و یا کاهش سطح روابط بین ایران وکویت مطرح نیست واخبارمتفرقه نقل شده دراین خصوص دقیق نیست.

علیرضا عنایتی سفیر ایران درکویت در دیدار با خالد جارالله، قائم مقام وزارت خارجه کویت گفت : حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دستور پیگیری حادثه سفارت عربستان را دادند.
عنایتی در این دیدار، یادداشت اعتراض آمیزکویت نسبت به رخدادهای مربوط به سفارت و کنسولگری عربستان درکشورمان به وی تسلیم شد و وی نیز دیدگاه جمهوری اسلامی را در این خصوص تبیین کرده است.
سفیر ایران درکویت در توضیح این دیدار روی صفحه خود درشبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: 
' روزسه شنبه وزارت خارجه کویت ازمن خواست تا به دیدار قائم مقام وزیر خالد جارالله بروم'. آقای جارالله دراین دیدار، اقدام برخی افراد خودسر درحمله به سفارت عربستان را محکوم کرد و یادداشت اعتراضی را به من داد. گفتم ما نیز چنین وضعی را قبول نداریم ومتاسفیم. آقای رئیس جمهوری دستور مستقیم پیگیری داده اند وایران مسئولیت پذیر بوده و نسبت به حمایت از اماکن دیپلماتیک متعهد است.
خالد جارالله نیز دراین ملاقات گفت: همکار شما (مجدی الظفیری، سفیر کویت در تهران) را از تهران برای مشورت فراخوانده ایم.
سفیر کشورمان درادامه، نوشت: به این ترتیب معلوم است که چیزی بنام قطع روابط و یا کاهش سطح روابط بین ایران وکویت مطرح نیست فلذا اخبار متفرقه نقل شده در این رابطه، دقیق نیست.
وی درپایان خاطر نشان کرد: ما کویت را در مسیر حکمت ودرایت می بینیم وندای وفاق را از زبان مسوولان آن وبویژه امیراین کشور می شنویم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.