جهش سفرهای مردم در اوج امیکرون

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته با وجود اوج گیری ویروس کرونا در کشور و قرمز شدن اکثر شهرها روند افزایشی داشت و استان‌های کشور عمدتا شاهد افزایش تردد انواع وسایل نقلیه بودند.

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته با وجود اوج گیری ویروس کرونا در کشور و قرمز شدن اکثر شهرها روند افزایشی داشت و استان‌های کشور عمدتا شاهد افزایش تردد انواع وسایل نقلیه بودند.

در شرایطی که در هفته گذشته هر روز شاهد بیشتر شدن تعداد شهرهای قرمز کرونایی و جولان ویروس امیکرون در کشور بودیم، سفرهای جاده‌ای مردم نسبت به هفته نخست بهمن ماه بیشتر شده است. بنابر اعلام وبدا، با توجه به گسترش سویه اُمیکرون در سراسر کشور، ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی هشتم تا ۱۴ بهمن ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۷۷ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش چهار درصدی داشت و در قیاس با هفته مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی را تجربه کرد.

در بازه زمانی مذکور بیش از هشت میلیون و ۹۳۰ هزار وسیله نقلیه تردد کردند که آمارها نسبت به هفته قبل از این بررسی نیز با کاهش ناچیزی همراه بود.

البته تردد ورود و خروج و سفرهای جاده‌ای مردم در استان‌های هرمزگان با ۲۳ درصد، البرز با ۱۹ درصد، کهکیلویه و بویراحمد با ۱۵ درصد و گیلان با ۱۵ درصد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.

همین آمار در استان های زنجان منفی ۱۹ درصد، لرستان منفی هشت درصد و آذربایجان شرقی منفی هفت درصد نسبت به سال گذشته افت داشت و بیشترین کاهش را در قیاس با سال ۱۳۹۹ تجربه کرد.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی یکم تا هفتم بهمن ماه در اردبیل، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب با ۳۰ درصد، ۲۶ درصد، ۲۳ درصد و ۱۶ درصد رشد، بیشترین افزایش سفرهای استانی یا همان ترددهای بین‌ استانی را تجربه کردند و استان‌های خراسان شمالی، بوشهر، قم، خوزستان و خراسان رضوی منفی چهار درصد، منفی سه درصد، منفی دو درصد، منفی دو درصد و منفی دو درصد کاهش داشته اند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.