مقام‌ها اعلام کرده‌اند توافقی در انتظار است

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود از مذاکرات وین اعلام کرد: مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران برای احیای یک توافق هسته‌ای تاریخی در وین از سر گرفته شده است و مقام‌ها اعلام کرده‌اند که توافقی در انتظار است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران برای احیای یک توافق هسته‌ای تاریخی در وین از سر گرفته شده است و مقام‌ها اعلام کرده‌اند که توافقی در انتظار است.

مذاکرات با حضور انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، ایران، روسیه و به طور غیرمستقیم ایالات متحده – در ۲۸ ژانویه متوقف شد تا دیپلمات‌ها برای مشورت به پایتخت‌های خود بازگردند.

این ازسرگیری پس از آن صورت می‌گیرد که طرف‌ها در هفته‌های اخیر به پیشرفت در تلاش برای احیای توافق ۲۰۱۵ اشاره کردند که قرار بود از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند، هدفی که همیشه ایران آن را رد کرده است.

یک منبع نزدیک به گفتگو‌ها به خبرگزاری فرانسه گفت که هیئت‌ها در ۸ فوریه وارد پایتخت اتریش شده‌اند.

تهران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با قدرت‌های جهانی دست یافت که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران متعهد شد در ازای کاهش تحریم‌های بین‌المللی، فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد.

اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و تحریم‌های شدید را مجدداً اعمال کرد که باعث شد ایران به تدریج تعهدات خود را در این توافق کاهش دهد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.