اظهارنظر عجیب بازیگر مشهور درباره اسکار!

ست روگن، بازیگر هالیوودی گفت نمی‌فهمد چرا هالیوود اینقدر برای دیده شدن اسکار سرمایه‌گذاری می‌کند، در حالی که شاید برای مردم این مراسم مهم نباشد.

ست روگن بازیگر گفت همان طور که برای من اهمیتی ندارد که چه کسی برنده مسابقات اتومبیل‌رانی می‌شود، ممکن است برای مردم هم اهمیتی نداشته باشد که در صنعت سینما چه می‌گذرد.

این کمدین یک سوال مطرح کرد و گفت: چرا برای صنعت سینما این‌قدر تماشا کردن اسکار اهمیت دارد؟

وی در گفت‌وگویی با «اینسایدر» در پاسخ به پرسشی درباره بزرگ‌ترین شب هالیوود گفت: اصلاً نمی‌فهمم چرا همه تمرکز بر این است که مردم به این جوایزی که خودمان به خودمان می‌دهیم توجه داشته باشند.

وی افزود: نمی‌فهمم چرا سینمایی‌ها این‌قدر برایشان مهم است که آیا مردم به جوایزی که ما به خودمان می‌دهیم اهمیت می‌دهند یا نه. خوب شاید برای مردم مهم نیست. برای من اهمیتی ندارد که چه کسی برنده جوایز اتومبیل‌رانی می‌شود. در صنعت‌های دیگر هم این انتظار وجود ندارد که دیگران بدانند آنها چه جوایزی به خودشان می‌دهند.

این بازیگر همچنین تاکید کرد شاید برای مردم مهم نیست که اسکار دارد چه کار می‌کند.

این سخنان درست چند روز پس از معرفی نامزدهای اسکار مطرح شده و آن هم در سال‌هایی که تلاش‌های اسکار برای جمع کردن عناصری که مردم را به این مراسم علاقه‌مند کند، دارد هر روز بیشتر می‌شود با این حال هر روز شمار تماشاگران مراسم کاهش می‌یابد.

برخی حضور مجری یا نداشتن مجری را دلیل بر این امر دانسته‌اند و و حتی اسکار سعی کرد تا ساعت برنامه را به زیر ۳ ساعت برساند تا حوصله تماشاگران سر نرود و معرفی برندگان برخی از بخش‌ها را به زمانی که آگهی پخش می‌شود موکول کرد.

سال ۲۰۲۱ کم‌ترین تماشاگر مستقیم در تاریخ اسکار ثبت شد و این در حالی بود که توجه به جوایز دیگر چون امی، گلدن گلوب و گرمی در دوران پاندمی هم کم‌تر شده بود.

با توجه به کم شدن مخاطب ست روگن تاکید کرد: شاید برای مردم مهم نباشد. چرا باید توجه کنند؟ شاید مدتی اهمیت می‌دادند و بعد دیگر ندادند. اصلاً چرا باید اهمیت بدهند؟

سال پیش مراسم اسکار تنها ۹.۲ میلیون تماشاگر تلویزیونی داشت که ۵۱ درصد از سال پیش از آن کم‌تر شده بود.

با این حال منابع داخلی آکادمی می‌دانند که شمار بالاتر تماشاگر به معنی افزایش آگهی و افزایش درآمد است و چشم‌های بیشتری تریلرهای فیلم‌های در دست اکران را در خلال برنامه می‌بینند. برای برخی از فیلم‌ها نامزدی اسکار هم به معنی جذب تماشاگر به سینما برای تماشای فیلم است و توجه به مراسم می‌تواند تاثیر بر افزایش فروش در گیشه داشته باشد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.